پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های داخلی روسیه خبر داد:
فکرشهر: خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های داخلی روسیه از امضای قراردادی میان ایران و روسیه برای ساختن دو راکتور جدید در نیروگاه بوشهر خبر داد...
کد خبر: ۷۲۸۸
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۶

فکرشهر: خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های داخلی روسیه از امضای قراردادی میان ایران و روسیه برای ساختن دو راکتور جدید در نیروگاه بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه و ایران روز سه‌شنبه قراردادی را برای ساخت دو راکتور هسته‌ای جدید در نیروگاه بوشهر واقع در جنوب ایران امضا کردند.

شرکت روس اتم با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علاوه بر نیروگاه بوشهر، 4 راکتور روسی دیگر ممکن است در نقاط دیگر ایران ساخته شوند که دو کشور بر روند تولید ترکیبات سوخت هسته‌ای در ایران نظارت خواهند کرد.

سرگئی کرینکو، رییس شرکت روس اتم و علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی هسته‌ای ایران روز سه‌شنبه در مسکو قرارداد ساخت دو واحد جدید توسط روسیه در ایران را امضا کردند.

دو طرف هم‌چنین سندهایی را برای ترویج استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای میان دو کشور امضا کردند.

ایران و روسیه قصد دارند برای ساخت هشت راکتور هسته‌ای با یکدیگر همکاری کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ریانووستی طبق این قرارداد روسیه قرار است هشت راکتور آب تحت فشار آماده بهره‌برداری در ایران بسازد که چهار واحد آن در نیروگاه بوشهر خواهد بود. این نیروگاه یک سال پیش توسط روسیه تکمیل شد.

علاوه بر این سوخت هسته‌ای مورد نیاز برای راکتورهای آینده ایران به مدت تمام عمر این راکتورها توسط روسیه تامین خواهد شد و سوخت مصرف شده نیز برای ذخیره به روسیه بازگردانده می‌شود.

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران صبح سه‌شنبه در سفری به روسیه این قراردادها را امضا کرده است.

او در گفت‌وگویی با بیان این که تولید 20 هزار مگاوات برق اتمی از تکالیفی است که مجلس شورای اسلامی برای دولت قرار داده است گفت: این دو نیروگاه به منظور تامین صرفه‌جویی در سرمایه‌گذاری در استان بوشهر ساخته خواهد شد.

وی افزود: در مجموع در استان بوشهر 5 نیروگاه اتمی ساخته خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر