چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: با گذشت یک هفته از مصوبات جدید ریلی ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، رییس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم بار دیگر توسعه ریلی را اولویت اصلی اقتصادی دولت اعلام کرد.به گزارش فکرشهر از ایسنا، روحانی شب گذشته از دو اولویت راهی سخن گفت که در توسعه زیربنای کشور اهمیت بسیاری دارند و رونق اقتصادی را تسهیل می کنند: یکی توسعه و گسترش ناوگان ریلی و دیگری تجهیز و گسترش نقش مناطق در اقتصاد.به گفته رییس جمهور توسعه ناوگان ریلی کشور اولویتی است که باتوجه به اشباع شدن جاده‌های ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۷۳۸۲
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۵

فکرشهر: با گذشت یک هفته از مصوبات جدید ریلی ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، رییس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم بار دیگر توسعه ریلی را اولویت اصلی اقتصادی دولت اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، روحانی شب گذشته از دو اولویت راهی سخن گفت که در توسعه زیربنای کشور اهمیت بسیاری دارند و رونق اقتصادی را تسهیل می کنند: یکی توسعه و گسترش ناوگان ریلی و دیگری تجهیز و گسترش نقش مناطق در اقتصاد.

به گفته رییس جمهور توسعه ناوگان ریلی کشور اولویتی است که باتوجه به اشباع شدن جاده‌های ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

گسترش سهم این بخش در ترانزیت کالا و اتصال تمام نقاط اقتصادی مهم به شبکه ریلی از برنامه هایی است که از روزهای نخست در راس طرح‌های اقتصادی دولت قرار داشته و حالا رییس جمهور از پیگیری ویژه بعضی از آن‌ها خبر می دهد.

روحانی در صحبت های خود به اهمیت اتصال ریلی ایران به کشورهای همسایه نیز پرداخت و بار دیگر اعلام کرد: به زودی خط ریلی ایران به ترکمنستان و از آن سو به کشورهای آسیای میانه متصل خواهد شد.

همچنین طرحی موازی نیز بنا است قطارهای ایران را به خطوط ریلی آذربایجان وصل کند.

به اعتقاد رییس جمهور‌ این اتفاق نه تنها در توسعه زیربناهای راهی کشور نقش بسزایی ایفا می کند که حتی در کاهش فشارها بر ناوگان جاده‌ای و بالا بردن نقش خطوط ریلی به عنوان خطوطی امن و کم هزینه موثر خواهد بود.

از سوی دیگر روحانی معتقد است در صورت بالا بردن توان بنادر مهم اقتصادی کشور و البته افزایش تعداد آن‌ها می توان نقش اقتصادی ایران در منطقه را ارتقا بخشید و با محور قرار دادن ترانزیت خارجی یکی از ابعاد مهم در رونق اقتصادی را به وجود آورد.

این صحبت‌های رییس جمهور در حالی مطرح می‌شود که در جلسه هفته گذشته ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی دولت چند طرح ریلی بزرگ از جمله دو خطه شدن خطوط پر تردد و طرح‌های راه آهن سریع السیر را مورد بررسی قرار داد و برای تسهیل منابع مالی آن ها راهکارهایی از جمله حمایت صندوق توسعه ملی را پیش بینی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر