پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۲۶۵
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

فکرشهر: مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: اکنون کلیه نیروگاه‌های فعال استان از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می‌کنند.

به گزارش  فکرشهر از صدا و سیما، مسلم رحمانی افزود: در سه ماه ابتدایی امسال، گاز تحویلی به نیروگاه‌های استان به میزان ۸۶۰ میلیون مترمکعب بود که حاکی از مصرف بیش از ۲۹ درصدی سوخت گاز در نیروگاه‌های استان است.

وی گفت: پس از پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها در جایگاه دوم از نظر حجم گاز مصرفی قرار دارند که در حال حاضر ۶ نیروگاه در استان بوشهر در حال استفاده از گاز طبیعی است.

رحمانی از رشد ۲۹ درصدی مصرف گاز طبیعی در واحد‌های نیروگاهی استان بوشهرنسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: مصرف گاز برای نیروگاه‌های حرارتی به دلیل صرفه اقتصادی به لحاظ کاهش هزینه‌های بهره برداری و تعمیرات واحد‌های نیروگاهی، افزایش قابلیت اطمینان بهره برداری و کاهش تبعات زیست محیطی را در بر دارد.

وی گفت: نیروگاه گازی بوشهر، نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت، نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی عسلویه، نیروگاه گازی تشان و نیروگاه گازی گناوه از مهمترین نیروگاه‌های استان هستند که مجموعا ۲۰ درصد از گاز مصرفی استان را به خود اختصاص می‌دهند.

رحمانی با اشاره به اینکه گازرسانی به صنایع سبب رونق تولید و اشتغال نیز می‌شود خاطر نشان کرد: تاکنون افزون بر ۴۵۰ واحد صنعتی در استان گازدار شده و واحد‌های تولیدی و صنعتی دیگری نیز به تدریج گازدار می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر