پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در مرحله دوم تولید عسل در سال جاری دراین استان بیش از320 تن عسل درخت کنار (CONAR) تولید شد.به گزارش فکرشهر، عبدالمحمد عوض زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان سهم زنبورداران بومی استان بوشهر 180 تن و زنبورداران مهاجر 140 تن است.وی اضافه کرد: مرحله اول برداشت عسل در استان بوشهر در اردیبهشت بود که حدود 70 تن عسل بهاره در مناطق مختلف استان بوشهر تولید و برداشت شد.
کد خبر: ۷۴۳۲
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در مرحله دوم تولید عسل در سال جاری دراین استان بیش از320 تن عسل درخت کنار (CONAR) تولید شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالمحمد عوض زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان سهم زنبورداران بومی استان بوشهر 180 تن و زنبورداران مهاجر 140 تن است.

وی اضافه کرد: مرحله اول برداشت عسل در استان بوشهر در اردیبهشت بود که حدود 70 تن عسل بهاره در مناطق مختلف استان بوشهر تولید و برداشت شد.

عوض زاده اظهارکرد: از شهریور سال جاری تاکنون پس از شکوفه دهی درخت کنار بیش از 400 زنبور دار بومی و مهاجر از استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برای تولید عسل کنار وارد استان بوشهر شدند.

وی بیان کرد: عسل کنار که مختص مناطق جنوبی و گرم کشور است رس نمی کند و به دلیل خواص، عطر، طعم، کیفیت و بازار پسندی زیاد درسال های اخیر درکل کشور بخوبی شناخته شده و متقاضیان زیادی در داخل و خارج از کشور بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس پیدا کرده است.

عوض زاده گفت: در داخل استان بوشهر به علت پایین بودن تقاضا عمده عسل تولید شده به استانهای همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

به نوشته ی ایرنا، وی با اشاره به پراکندگی زنبورداران درنقاط مختلف استان بوشهر افزود: بیشترین تراکم در مناطق کوهستانی و دشت شهرستانهای دشتستان، دشتی، تنگستان و جم است وهمه مناطق استان از نظر پوشش گیاهی و قابلیت زنبورداری (شهد زایی و گرده زایی ) برای زنبورداران شناخته شده است.

عوض زاده ادامه داد: استان بوشهر با داشتن جنگل طبیعی و وسیع از درختان کنار به شکل خودرو بستر مناسبی برای تولید عسل کنار یا عسل سدر در کشور را فراهم کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر