پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۷۷۱
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۵

فکرشهر: دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر گفت: ۹۲۹ برنامه ویژه هفته احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سرتاسر استان بوشهر برگزار می‌شود.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، سردار علی رزمجو در نشست خبری به‌مناسبت هفته احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: ماه محرم ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است و هر چند محرم امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه متفاوت است، اما این آیین‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.
 
او اضافه کرد: هفته اول محرم به‌عنوان هفته احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نام‌گذاری شده است، زیرا فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود که به‌همین مناسبت برنامه‌های متنوعی برای گرامی‌داشت این هفته در سرتاسر استان بوشهر برگزار می‌شود.
 
سردار رزمجو با اشاره به عناوین روزشمار برنامه‌های این هفته گفت: جمعه ۳۱ مرداد اولین روز هفته احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با عنوان «تشکل‌های مردمی و نظارت‌های همگانی»؛ شنبه یکم شهریور «سلامت اداری و مبارزه با فساد»، یکشنبه دوم شهریور «مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت»، دوشنبه سوم شهریور «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و مطالبه‌گری»، سه‌شنبه چهارم شهریور «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و رسالت رسانه» و چهارشنبه پنجم شهریور «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و فرهنگ‌سازی» و پنج‌شنبه ششم شهریور نیز با عنوان «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و جهاد» نام‌گذاری شده‌اند که متناسب با این عناوین، برنامه‌هایی در سراسر استان برگزار می‌شود.
 
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر افزود: ۹۲۹ برنامه ویژه گرامی‌داشت این هفته در سراسر استان بوشهر برگزار می‌شود که از این تعداد ۵۵ برنامه در مرکز استان، ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها و ۷۵۴ برنامه نیز در دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نیرو‌های مسلح و سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها برگزار می‌شود.
 
او با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای ویژه گرامی‌داشت هفته احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: ۵۰ ساعت برنامه ویژه پخش از صداوسیما و ۹۶۰ نفرساعت نیز در فضای مجازی برای این هفته برنامه‌ریزی شده است.
 
فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام به برنامه‌های شاخص این هفته اشاره کرد و گفت: غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهیدان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و تجلیل از اصناف منصف از برنامه‌های شاخصی هستند که در این هفته برگزار می‌شوند.
 
سردار رزمجو ادامه داد: پخش برنامه‌های ویژه در رادیو، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، حضور در خانه شهید رئیس‌علی دلواری و تجلیل از شهید مبارزه با استعمار پیر انگلیس از دیگر برنامه‌های شاخصی هستند که قرار است به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در استان اجرا شوند.
 
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر راه‌اندازی هشتگ «#بی_تفاوت_نباشیم» را در سراسر کشور از جمله برنامه‌های شاخص هفته احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عنوان کرد و گفت: قرار است مسابقه رسانه‌ای و مکتوبی نیز با همین عنوان در استان بوشهر برگزار شود.
 
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر در پایان گفت: قدردانی از تلاشگران خط مقدم مبارزه با کرونا یکی از برنامه‌های ویژه هفته گرامی‌داشت هفته احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است؛ هرچندکه آیینی برای تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت استان بوشهر برگزار شده، اما سپاسگزاری از غسال‌ها که با ایثار واقعی بیماران کرونایی را غسل می‌دهند مغفول مانده بودند که قرار شد از این عزیزان و کادر آزمایشگاهی نیز در این زمینه تجلیل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر