چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نشست هماهنگی جشنواره موسیقی سنتی بوشهر با حضور اساتید موسیقی استان برگزار شد؛
کد خبر: ۷۴۸۲۰
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: نشست بررسی جزئیات برگزاری جشنواره موسیقی «طرب‌انگیزان» با میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر و با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اساتید و هنرمندان موسیقی سنتی استان و رئیس انجمن موسیقی بوشهر برگزار شد.

به گزارش «فکرشهر» از روابط عمومی سازمان، رضا رضازاده ـ معاون سازمان فرهنگی شهرداری ـ در ابتدای نشست ضمن تشریح ابعاد فراخوان جشنواره، خواستار اظهار نظر اساتید و داوران در خصوص جزئیات این جشنواره برای هرچه بهتر برگزارشدن آن شد.

غلامرضا دمان ـ پیشکسوت موسیقی بوشهر ـ در این نشست با تاکید بر حفظ سنت‌ها در موسیقی بوشهری تصریح کرد: داوران جشنواره باید بر حفظ اصالت‌ها تاکید داشته و تلاش کنند تا موسیقی سنتی و بومی بوشهر مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه این جشنواره فرصت مناسبی است تا سازها و قطعات فراموش شده بوشهری بار دیگر احیا شوند، خاطرنشان کرد: اصالت موسیقی بوشهری باید اساس کار این جشنواره قرار بگیرد و نوآوری‌ها نیز باید به‌گونه‌ای باشد که اصالت موسیقی بوشهری را خدشه‌دار نکند. 

در ادامه، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر ضمن خیر مقدم به اساتید و هنرمندان موسیقی بوشهر در خصوص اهداف این جشنواره گفت: موسیقی بوشهر دامنه گسترده‌ای دارد و در تمامی بخش‌های زندگی مردمان این دیار، از جشن‌ها و عزاداری‌ها گرفته تا کسب و کار بر خشکی و دریا و... نقش بسزایی دارد.

احمد بارگاهی، موسیقی را هنری مقدس خواند و افزود: سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر حامی موسیقی و هنرمندان بومی است و در همین زمینه جشنواره‌های مختلفی را در یک سال اخیر برگزار کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه المان‌های موسیقی سنتی و بومی بوشهر در سطح شهر نصب خواهد شد، خاطرنشان کرد: موسیقی امروز می‌تواند سفیر صلح و دوستی در جهان باشد و در این راستا امیدواریم بتوانیم موسیقی سنتی بوشهر را نه‌تنها به استان‌های کشور بلکه به سایر کشورهای دنیا خصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از گذشته صادر کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر