پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۸۷۷
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در شرایط عادی ۲۰ درصد آموزش‌های مهارتی در فنی و حرفه ای مجازی بود که با شیوع بیماری کرونا، ۴۰ درصد این آموزش‌ها از طریق فضای مجازی در استان انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالمجید دراهکی در نشست برنامه‌ریزی آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۲ بوشهر افزود: بخشی از آموزش‌های تئوری و حرفه‌هایی که قابلیت اجرا در فضای مجازی داشته باشند به صورت مجازی دنبال می‌شود.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی و نهادیه کردن مهارت می‌تواند به جامعه و بازار برای رشد و بالندگی کمک کند  و بر این اساس آموزش فنی و حرفه ای با استفاده از ظرفیت فضای مجازی درصدد گسترش آموزش‌ها است.

دراهکی اضافه کرد: هر چند کسب مهارت با تمرین و روش عملی به دست می‌آید اما می‌توان از راه تولید محتوا و فیلم یافته‌های علمی و مهارتی را به مربیان و فراگیران انتقال داد در همین ارتباط تاکنون بیش از ۲۰۰ محتوای الکترونیکی برای آموزش مهارت آموزان در استان بوشهر تولید شده‌است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر بیان کرد: توسعه تولید فیلم‌های آموزشی در برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیش‌بینی شده و چنانچه به سامانه skill.ir مراجعه شود نزدیک به یکهزار و ۷۰۰ فیلم فیلم آموزشی در این چند ماه تهیه شده‌است.

وی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و تلویزیون می‌تواند به تشویق گسترده جوانان به فراگرفتن مهارت کمک کند، گفت: در سال جهش تولید تلاش‌ها براین است تا با استفاده از ظرفیت‌های  موجود استان گام‌های عملی برای آموزش نیروی انسانی ماهر و خوداشتغالی برداشته شود.

دراهکی تاکید کرد: با توجه به گران بودن هزینه آموزش‌های مهارتی، تلاش‌ها بر هدفمند شدن این آموزش‌ها متناسب با ظرفیت‌ها در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر