پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار مرکزی تنگستان گفت: با عرضه کنندگان غیرمجاز دام و طیور زنده و فرآورده های گوشتی در این شهرستان قاطع برخورد شود.به گزارش فکرشهر، یونس غلامی زاده روز سه شنبه در نشست ستاد پیشگیری از شیوع آنفلوانزای طیور در شهرستان تنگستان افزود: با توجه به خطراتی که شیوع بیماری آنفلوانزای طیور برای انسان به همراه دارد، ضروری است دستگاه های اجرایی متولی برای پیشگیری از این بیماری با شبکه دامپزشکی همکاری و تعامل لازم را به عمل آورند.
کد خبر: ۷۴۹۷
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: بخشدار مرکزی تنگستان گفت: با عرضه کنندگان غیرمجاز دام و طیور زنده و فرآورده های گوشتی در این شهرستان قاطع برخورد شود.

به گزارش فکرشهر، یونس غلامی زاده روز سه شنبه در نشست ستاد پیشگیری از شیوع آنفلوانزای طیور در شهرستان تنگستان افزود: با توجه به خطراتی که شیوع بیماری آنفلوانزای طیور برای انسان به همراه دارد، ضروری است دستگاه های اجرایی متولی برای پیشگیری از این بیماری با شبکه دامپزشکی همکاری و تعامل لازم را به عمل آورند.

وی بیان کرد: دستگاه ها و نهادهای نظارت بر بازار با کنترل و بازرسی مستمر بر اماکن خرید و فروش پرندگان خانگی و مراکز عرضه گوشت پرندگان، احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان را در سطح شهرستان کاهش دهند.

غلامی زاده اضافه کرد: شهرداری ها، دهیاری ها و خانه های بهداشت روستایی با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی از خطرات و چگونگی ابتلا طیور به آنفلوانزا به اقدامات پیشگیری از شیوع این بیماری توجه کنند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری آنفلوانزای طیور در سطح شهرستان تنگستان وجود ندارد.

دکتر احمد خسروی افزود: به منظور پیشگیری از این بیماری و بیماری های مشابه، ضروری است صاحبان پرندگان خانگی برای واکسیناسیون این دسته از طیور به دامپزشکی شهرستان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: خرید تخم مرغ و گوشت طیور از مکان های تحت نظارت، محصور کردن پرندگان خانگی به منظور جداسازی از سایر پرندگان، عدم شکار پرندگان وحشی برای استفاده از گوشت آن می تواند احتمال ابتلا و شیوع بیماری آنفلوانزای طیور را کاهش دهد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر