پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۳۵۹
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: تیم هندبال ستارگان دشتستان در آستانه آغاز لیگ برتر با مشکلات متعددی برای تامین هزینه‌های خود در این مسابقات روبرو است.

به گزارش فکرشهر، ورزش هندبال در شهرستان دشتستان دارای سابقه طولانی و البته درخشانی است که حضور یک تیم از شهرستان در لیگ برتر هندبال کشور از افتخارات دشتستان محسوب می‌شود.

تیم ستارگان دشتستان سال گذشته حضور در لیگ برتر را تجربه کرد و موفق شد که سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ کند و امسال بار دیگر در بالاترین سطح مسابقات هندبال کشور با دیگر تیم‌ها به رقابت خواهد پرداخت.

در آستانه قرعه کشی مسابقات لیگ برتر هندبال کشور، تیم ستارگان که تنها نماینده استان در لیگ برتر است، هنوز راهی برای تأمین هزینه‌های خود نیافته است و چشم‌انتظار همراهی مسئولان استانی و شهرستانی است.

مشکلات مالی ستارگان

رضا عباسی سرمربی تیم هندبال ستارگان دشتستان با اشاره به برخی از مشکلات این تیم در آستانه لیگ برتر اظهار داشت: تیم ستارگان می‌تواند افتخاری برای شهرستان دشتستان باشد و انتظار می‌رود مسئولان شهر نیز به این تیم کمک کنند.

وی اضافه کرد: تیم ستارگان دشتستان غرور شهر و غرور این مردم است و انتظار داریم که همه شهر حامی و همراه تیم باشند و کسانی که باید حمایت کنند خود را کنار نکشند.

سرمربی تیم هندبال ستارگان دشتستان بیان کرد: در صورتی که تیم ما حمایت نشود، ناچاریم که از مسابقات کنار بکشیم و این موضوع خوشایند این مردم و این شهرستان نیست.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات فصل قبل با تلاش و پیگیری نماینده دشتستان در مجلس پرداخت شده است، تصریح کرد: هنوز هزینه‌های ورودی به این فصل از مسابقات به صورت کامل تأمین نشده است.

ستارگان نیازمند حمایت

رئیس هیئت هندبال شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت: تیم هندبال ستارگان دشتستان در بالاترین سطح کشور در حالی فعالیت است و شایسته نیست که این تیم رها شود و حمایتی نشود.

رضا مصباحی خاطرنشان کرد: در نقاط مختلف کشور شاهدیم که شهرداری‌ها و دیگر نهادها از تیم شهرشان حمایت کاملی دارند و انتظار داریم در دشتستان نیز این حمایت به صورت کامل انجام شود.

وی به سابقه درخشان هندبال در شهرستان دشتستان اشاره کرد و ادامه داد: مردم دشتستان علاقه بسیار زیادی به هندبال دارند و اکنون این ورزش به عنوان ورزش اول شهرستان محسوب می‌شود که باید حمایت شود.

رئیس هیئت هندبال شهرستان دشتستان افزود: در صورتی که تیم ستارگان دشتستان حمایت شود، دیگر تیم‌ها و دیگر ورزش‌ها نیز تلاش می‌کنند تا به این سطح برسند و مورد حمایت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه دشتستان در رشته هندبال دارای پتانسیل و بازیکن مستعد فراوانی است، خاطرنشان کرد: برای حضور در لیگ برتر می‌توانیم تیم را با ۷۰ تا ۸۰ درصد بازیکنان بومی ببندیم.

مصباحی تصریح کرد: بازیکنان بومی ما قانع هستند و می‌توانیم تیم خوبی را با استفاده از ظرفیت‌های بومی ببندیم و امیدوار به کسب نتیجه هم باشیم.

لزوم حمایت شورای شهر از ستارگان

در بسیاری از نقاط کشور شهرداری‌ها در حال تیم‌داری هستند و می‌طلبد که در دشتستان نیز شهرداری‌ها و خصوصاً شهرداری برازجان حمایت مالی و معنوی لازم را از تیم ستارگان داشته باشد.

ساحل تنگستانی رئیس شورای شهر برازجان اظهار داشت: همراه تیم هستیم و هرجایی که بتوانیم کمک خواهیم کرد ولی نمی‌توانیم یک میلیارد تومان به تیم ستارگان کمک کنیم.

محراب بنافی عضو شورای شهر برازجان با بیان اینکه همه تیم‌ها انتظار کمک دارند افزود: مطالبات کارگران شهرداری پرداخت نشده و شهرداری برای کمک به ستارگان با مشکل روبرو است. حامی ورزش هستیم ولی همه تیم‌ها انتظار کمک دارند.

وحید مصدق دیگر عضو شورای شهر برازجان نیز با بیان اینکه شهرداری در پرداخت مطالبات کارکنان خود نیز عاجز مانده است، تصریح کرد: بودجه عمرانی را نمی‌توانیم بزنیم و خرج ورزش کنیم. شهرداری ما هیچ بودجه‌ای ندارد. انتظار می‌رود مسئولان استانی کمک کنند.

نوید متین یکی دیگر از اعضای شورای شهر برازجان رویکردی حمایتی از تیم ستارگان داشت و اظهار داشت: همه تلاش خود را برای حمایت از ستارگان خواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم این تیم کنار بکشد. باید تلاش کنیم این تیم بتواند کمک‌هایی را جلب کند و در سطح کشور بدرخشد. این یک درد بزرگ است که کسی حامی تیم لیگ برتری نیست.

سیده خدیجه حسینی یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز بیان کرد: در کنار این تیم بوده و خواهیم بود و تیم متعلق به کل شهرستان است و همه شهرستان باید حمایت لازم را داشته باشند.

هادی دشتی دیگر عضو شورای شهر برازجان با بیان اینکه تیم ستارگان دشتستان را به هیچ وجه رها نخواهیم کرد و ادامه داد: همراه این تیم بوده و خواهیم بود و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم حامی این تیم باشیم.

انتظار می‌رود اعضای شورای شهر برازجان به عنوان شهر میزبان تیم ستارگان دشتستان بتوانند مصوبه‌ای خوب برای حمایت از تیم ستارگان داشته باشند و گفتار خود برای حمایت از این تیم را به عمل تبدیل کنند.

لزوم حمایت همه‌جانبه از ستارگان دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش دشتستان و نمایندگان این شهرستان در مسابقات کشوری اظهار داشت: بخشی از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با توسعه ورزش جلوگیری کرد.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه کناره گیری ستارگان از لیگ برتر به هیچ وجه قابل قبول نیست تصریح کرد: انتظار می‌رود همه مسئولان برای کمک به تیم ستارگان دشتستان پیش‌قدم شوند و همراهی لازم را داشته باشند.

‌ ستارگان دشتستان تنها تیم لیگ برتری شهرستان دشتستان است که انتظار می‌رود هزینه‌های این تیم که بین دو تا سه میلیارد تومان است با همراهی و مشارکت همه مسئولان و بخش خصوصی تأمین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر