پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به مناسبت هفته کتاب روز شنبه در آیینی سومین کتابخانه عمومی بندر بوشهر اهدایی مرحوم 'حسین و مرحومه مروارید مبصری' آغاز به کار کرد.به گزارش فکرشهر، ساختمان این کتابخانه با زیربنای 300 متر مربع درسه طبقه به وصیت واقف برای کتابخانه اختصاص یافته وهم اینک دارای بخش نابینایان، کودک و عمومی است.بخش نابینایان این کتابخانه با 700 جلد کتاب به خط بریل، کتابهای گویا و نرم افزارهای ویژه نابینایان تجهیز شده است.در بخش مخزن اصلی کتابخانه چهار هزارنسخه کتاب درسه هزار و 800 عنوان وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۰۰
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: به مناسبت هفته کتاب روز شنبه در آیینی سومین کتابخانه عمومی بندر بوشهر اهدایی مرحوم 'حسین و مرحومه مروارید مبصری' آغاز به کار کرد.
به گزارش فکرشهر، ساختمان این کتابخانه با زیربنای 300 متر مربع درسه طبقه به وصیت واقف برای کتابخانه اختصاص یافته وهم اینک دارای بخش نابینایان، کودک و عمومی است.

بخش نابینایان این کتابخانه با 700 جلد کتاب به خط بریل، کتابهای گویا و نرم افزارهای ویژه نابینایان تجهیز شده است.

در بخش مخزن اصلی کتابخانه چهار هزارنسخه کتاب درسه هزار و 800 عنوان وجود دارد.

ظرفیت این کتابخانه عمومی استفاده 50 نفر به طور همزمان است و از ساعت هفت و30 دقیقه صبح تا 18 عصرپذیرای مخاطبان و اعضا است.

در آیین شروع به کار این کتابخانه استاندار بوشهرگفت: جامعه ای به دنبال کسب دانش و توسعه است باید در همه ابعاد کتاب را سر لوحه خود قرار دهد.

مصطفی سالاری اظهارکرد: دربحث استفاده از کتاب کارها هر چند کوچک باشد اما در مجموع تحولات بزرگ ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت کتابخانه های الکترونیک و تجهیز آنها به امکانات مورد نیاز باید در اولویت برنامه های کتاب خوانی قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهرگفت: هم اینک انجمن خیرین کتابخانه ساز برای استفاده ازظرفیت خیرین در این استان تشکیل شده است.

سید علی هاشمی اظهارکرد: با توجه به تاکید استاندار در استفاده از فضای مجازی در کتابخانه ها برای افزایش امکانات برنامه ریزی های لازم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر