پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۱۷۰
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸

فکرشهر: علی‌رغم تأکیدات مقامات کشورمان برای ممنوعیت حرکت به سمت مرزها و برگزار نشدن مراسم راهپیمایی اربعین به خاطر کرونا، برخی‌ها با هجوم به سمت مرزها و درگیری با مرزبانان صحنه‌های ناخوشایندی رقم زدند. همین رویداد باعث شد تا دغدغه‌مندان خواستار دقت نظر بیشتر مسئولان شوند تا شرایط پیش‌آمده محملی برای سوء استفاده تشیع انگلیسی نشود. یعنی عده‌ای که بنا دارند در بزنگاه‌ها به صورت نورانی مکتب نجات‌بخش تشیع چنگ بیندازند با نیت سوء قبلی به سمت مرزها روانه شوند تا بعد از ممانعت نیروهای مرزی با آنها درگیر شده و برای امپراتوری رسانه‌ای غرب خوراک رسانه‌ای تهیه کنند.

به گزارش فکرشهر، روزنامه رسالت نوشت: «شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مثل هم هستند؛ هر دو دولبه یک قیچی هستند؛ سعی‌شان این است که مسلمان‌ها را به جان هم بیندازند.» (۲۷ آذر ۱۳۹۵ - دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با مقام معظم رهبری)

«یک عده‌ای خیال می‌کنند اثبات تشیع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن؛ نه این خلاف سیره‌ ائمه است.» (۳۰ شهریور ۱۳۹۵ بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید غدیر)

«این‌ که شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیه فرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه‌اش بودجه خزانه‌داری انگلیس است؛ این شیعه انگلیسی است.» ( ۳۰ مهر ۱۳۹۵ بیانات مقام معظم رهبری  در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید غدیر)

و ... این‌ها بخشی از بیانات مقام معظم رهبری است که به عنوان دیده‌بان فرزانه جهان اسلام از رویدادهای ریز و درشت امروز این جهان روایت می‌کند تا  از ماهیت آن هم ما و هم جهان هم آشنا شویم.

تشیع انگلیسی یکی از پربسامدترین موضوعات سال‌های اخیر بزرگان حوزه دینی و البته کشور است که نسبت به آن هشدار داده‌اند تا مبادا از این مسیر دشمنان به چهره نورانی تشیع چنگ بیندازند؛ چراکه گفتار و کردارشان را به اسم و رسم کسانی به‌ ظاهر شیعه به کرسی می‌نشانند و از طرفی با امپراتوری رسانه‌ای ادعا می‌کنند ببینید این همان تشیعی است که هست!

اما کیست نداند که شیعه همیشه پیشرو (آوانگارد) بوده و همین پیشرو بودن یعنی گویا بودن مکتب که باعث زیست موفق  آن در طول قرن‌های متمادی بوده است.

با پیروزی انقلاب، ایران اسلامی با الگوگیری از آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی و عبور از اختلاف برداشت‌ها از دین اسلام، مکتب تشیع بار دیگر مورد توجه جهانیان قرار گرفت که چگونه ادعای حکومتداری با رعایت همه فرضیه‌های اسلامی دارد؛ حکومتی که به گفته رهبر معظم انقلاب «از همان ابتدای انقلاب، ما نخواستیم فقط پرچم‌ شیعه را بلند کنیم. ما پرچم اسلام را بلند کردیم تا همه دور هم جمع شوند.»

با گذشت سال‌ها و رشد روزبه‌روز جمهوری اسلامی ایران که زیر سایه اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب نجات‌بخش تشیع صورت گرفته است، جریان استکبار به فکر ضربه به اسلام اصیل با ایجاد اختلاف درون دینی افتاد و مع‌الأسف تا حدودی هم موفق بوده؛ به‌ طوری‌ که تشیع انگلیسی مولد چنین خیزی است که در جهان اسلام رواج داشته است.

مکتب تشیع نه‌تنها عقل را رد نکرده بلکه به آن اصالت داده و همچون «مسیر دل» آن را نیز پذیرفته است اما تشیع انگلیسی با حذف عقلانیت درصدد تشیعی هستند که در آن عقل جایگاهی ندارد. این جریان با انجام دادن برخی کارها، باعث زیر سؤال رفتن مکتب اصیل تشیع می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی، عضو هیات علمی جامعه المصطفی ۵ سال قبل آن طور که حوزه نقل کرده گفته بود: «شبکه‌های ماهواره‌ای تشیع لندنی به دشمن‌تراشی و ایجاد فاصله بین مذاهب می‌پردازند. این شبکه‌ها به اسم شیعه در نقش بدنام کردن عقاید شیعه هستند.»

این جریان انحرافی در قضیه کرونا با همراهی اعوان و انصار سرکردگان تشیع انگلیسی بدون‌ توجه به پروتکل‌های بهداشتی درصدد تخطئه توصیه‌های بهداشتی درآمده و مدعی شدند نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست! این جریان حتی اقدام به شکستن در حرم حضرت معصومه (س) کردند که البته  این اقدام با واکنش قاطع مردم روبه‌رو شد.

وحید جلیلی، یکی از فعالان فرهنگی، همان ایام در مطلبی نوشت: «به خیال خود درهای حرم را از کربلا تا قم و مشهد به روی اهل‌ بیت بسته‌اند؛ روزگاری دراز خصوصا از شروع نهضت خمینی اعلام کرده‌اند که اجازه نخواهند داد ائمه علیه‌السلام وارد جامعه و جهان امروز بشوند. این شمایید که همچون سلف فاسدتان امام را محاصره کرده‌اید و مکتب اهل‌ بیت را در چنبر کاخ‌ها و کافه‌هایتان اسیر می‌خواهید و این جمهوری اسلامی است که درهای حرم را به جهان معاصر گشوده و پرچم‌های اهل‌ بیت را در سراسر جهان به اهتزاز درآورده است، بروید به بی‌بی‌سی‌تان خوش باشید، شما را چه به بی‌بی دو عالم که غبار مرقد پنهانش سرمه چشم خواجه نصیرها و احمدی روشن‌هاست.»

رویکرد جریان تشیع انگلیسی به موضوع بیماری کرونا در حالی موجب تعجب همگان شد که بر اساس جهان‌بینی تشیع اصیل عقل بیهوده آفریده نشده است و باید از آن بهره جست. رهبر معظم انقلاب توجه به توصیه‌های بهداشتی متخصصان را اصل قرار دادند و حتی مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) را بدون حضور مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار کردند.

در چند سال اخیر به مناسبت برگزاری مراسم اربعین که مصادف با ۲۰ صفر است، مراسم راهپیمایی گسترده‌ای از نجف اشرف به سمت کربلای معلی برگزار می‌شد. امسال که اربعین حسینی مقارن با پنج‌شنبه ۱۷ مهر۹۹ هست به‌ دلیل شرایط خاص کرونایی، بناست مراسم اربعین برگزار نشود.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین روز شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: «دولت عراق رسما اعلام کرده است امکان پذیرش زائران خارجی در مراسم اربعین وجود ندارد.»

او همچنین گفت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز به لحاظ ملاحظات و حفظ سلامت مردم رسما مواضع خود درباره مراسم اربعین را اعلام کرده‌اند و مردم در جریان هستند.

ذوالفقاری به این مهم نیز اشاره کرده که «حرکت زائران به سمت مرزهای عراق ممنوع است. به‌ خاطر تصمیم عدم برگزاری مراسم اربعین امسال در مناطق مرزی هیچ‌گونه امکاناتی وجود ندارد و هیچ موکبی مستقر نشده است تا خدماتی ارائه کند و افرادی که لب مرز حاضر می‌شوند با ممانعت ورود از طرف عراق مواجه می‌شوند.»

علی‌رغم تأکیدات مقامات کشورمان برای ممنوعیت حرکت به سمت مرزها و برگزار نشدن مراسم راهپیمایی اربعین به خاطر کرونا، برخی‌ها با هجوم به سمت مرزها و درگیری با مرزبانان صحنه‌های ناخوشایندی رقم زدند. همین رویداد باعث شد تا دغدغه‌مندان خواستار دقت نظر بیشتر مسئولان شوند تا شرایط پیش‌آمده محملی برای سوء استفاده تشیع انگلیسی نشود. یعنی عده‌ای که بنا دارند در بزنگاه‌ها به صورت نورانی مکتب نجات‌بخش تشیع چنگ بیندازند با نیت سوء قبلی به سمت مرزها روانه شوند تا بعد از ممانعت نیروهای مرزی با آنها درگیر شده و برای امپراتوری رسانه‌ای غرب خوراک رسانه‌ای تهیه کنند. به قول شیخ اجل «علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر