پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۲۳۹
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: فرماندار دیر گفت: یکی از مصوبات اصلی در شورای سلامت شهرستان طرح اجرای پسماند بوده است که مسئولان با همفکری همدیگر موانع اجرای این طرح را برطرف کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، کریم علی حسنی روز سه شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر افزود: ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری ها و نماینده سمن ها نقاط اجرای این طرح را در شهرستان تعیین کنند.

وی گفت: اگر در راه اجرای این طرح موانعی وجود دارد با هماهنگی همدیگر و حمایت فرمانداری زمین های مورد نظر را مشخص و اگر معضل اساسی وجود ندارد ، زمین مورد نظر برای طرح را با تنظیم صورت جلسه به انجام برسانند.

فرماندار دیر در ارتباط با کود مرغی در کشاورزی و نگرانی شهروندان از بوی بد این کود افزود: جهاد کشاورزی، دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان نسبت به آگاهی بخشی به کشاورزان در رابطه با نحوه استفاده و ممنوعیت های این کود اطلاع رسانی کرده و در صورت عدم همکاری کشاورزان پرونده تخلف به مقامات قضایی ارسال شود.

وی در رابطه با ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: سلامت مردم از هر چیز دیگر واجب است و همه باید اصول بهداشتی را در این شرایط سخت رعایت کنند و نظارت ها هم باید جدی تر شود.

فرماندار دیر یادآورشد: به متصدی جایگاه سوخت شرقی شهر دیر برای بار آخر تذکر داده شود که دلیل اینکه ماسک یا دستکش ندارد بررسی و در صورتی که توان مالی ندارد برای آن خریداری شود و الا اگر بهداشت را رعایت نکرد به دستگاه قضایی معرفی شود.

علی حسنی با توصیه به مسئولان در رعایت اصول بهداشتی در ادارات و بانک ها ، تاکید کرد: مسئولان باید خود در رعایت اصول بهداشت بویژه زدن ماسک در اداره و بانک پیشقدم باشند و درصورتی که در واحد صنفی، اداره و یا بانکی رعایت نشد در وقت بعدی تعطیل شود.

وی با تاکید بر انجام مصوبات شورای سلامت افزود: ادارات و دستگاههای عضو شورای سلامت باید مصوبات را اجرا کنند و شبکه بهداشت و درمان به عنوان متولی جلسه، مصوبات شورای سلامت را قبل از تشکیل جلسه بعدی پیگیری کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: از ابتدای شروع بیماری کرونا هشت هزار بازدید از مکان های عمومی و صنوف انجام گرفته است و متاسفانه ۲۷ نفر هم بر اثر بیماری کرونا در شهرستان جان خود را از دست داده اند.

احمد آخوندی افزود: شهرستان دیر در وضعیت زرد قراردارد که این نمی تواند دلیلی بر سهل انگاری در رعایت اصول بهداشتی باشد.

وی گفت: با بررسی های انجام گرفته از ۷۵ اداره در شهرستان فقط ۴۶ اداره نسبت به اخذ کد رهگیری سلامت اقدام کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: دفن زباله های غیر بهداشتی و استفاده غیر اصولی از کودهای مرغی در کشاورزی شهروندان را آزرده کرده است که باید برای علاج آن راه حلی اندیشیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر