پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: بارندگی های هفته جاری باعث سرریز شدن آب در سدهای شهرستان های دشتستان و تنگستان و خوشحالی کشاورزان این مناطق شد.به گزارش فکرشهر، سید مهدی موسوی روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون آب در سدهای سرقنات و سعدآباد در دشتستان و سد تنگستان سرریز شده است.وی اضافه کرد: ورردی آب در منطقه آبیاری سعدآباد و رودخانه های دالکی پیش از بارندگی چهارهزارو 500 لیتر در ثانیه بود که اکنون به 12 هزار لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۷۳۷
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: بارندگی های هفته جاری باعث سرریز شدن آب در سدهای شهرستان های دشتستان و تنگستان و خوشحالی کشاورزان این مناطق شد.

به گزارش فکرشهر، سید مهدی موسوی روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون آب در سدهای سرقنات و سعدآباد در دشتستان و سد تنگستان سرریز شده است.

وی اضافه کرد: ورردی آب در منطقه آبیاری سعدآباد و رودخانه های دالکی پیش از بارندگی چهارهزارو 500 لیتر در ثانیه بود که اکنون به 12 هزار لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

موسوی بیان کرد: درمنطقه آبپخش ورودی آب پیش از بارندگی شش هزارو 500 لیتر در ثانیه بود که به 10 هزار لیتر در ثانیه رسیده است.

وی اضافه کرد:در اهرم تنگستان نیز ورودی آب پیش از بارندگی صفر بود که اکنون به شش هزارو 500 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

موسوی گفت: آب های ورودی به اراضی کشاورزی به دلیل وجود مواد مغذی همچون کود و خاک مقوی از آب های بسیار مناسب و مرغوب برای اراضی کشاورزی است.

وی ادامه داد: آبهای ورودی با این حجم دو میلیون و 500 هزار اصله نخل را در شهرستان دشتستان در مناطق آبپخش، دالکی و سعدآباد و شهرستان تنگستان آبیاری می کنند.

موسوی گفت: اکنون حجم آب بیشتر کانال های اصلی درجه یک و دو در حد کامل قراردارد و پمپاژ آبیاری کلل دشتستان نیز روشن شده و در حال کار و فعالیت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر