پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مشاور شهردار بوشهر در احیای بافت قدیم گفت: بنای کشف شده در محوطه عمارت امیریه شهر بوشهر فراتر از آب‌انبار است.به گزارش فکرشهر، علی کولیوند صبح امروز در نشست شورای شهر بوشهر در ارتباط با آب‌انبار کشف شده در محوطه عمارت امیریه شهر بوشهر اظهار داشت: عمارت امیریه بوشهر یکی از فاخرترین بناهای اداری شهر بوشهر است و بنایی که اخیرا در آن کشف شده در جریان حفاری برای نصب یک سیستم مدرن آب و فاضلاب به نام گراف، کشف شده است.مشاور شهردار بوشهر در احیای بافت قدیم بیان داشت: سیستم گراف یک سیستم پیشرفته است که فاضلاب مایع و جامد را به آب قابل شستشو تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۷۷۴۲
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: مشاور شهردار بوشهر در احیای بافت قدیم گفت: بنای کشف شده در محوطه عمارت امیریه شهر بوشهر فراتر از آب‌انبار است.

به گزارش فکرشهر، علی کولیوند صبح امروز در نشست شورای شهر بوشهر در ارتباط با آب‌انبار کشف شده در محوطه عمارت امیریه شهر بوشهر اظهار داشت: عمارت امیریه بوشهر یکی از فاخرترین بناهای اداری شهر بوشهر است و بنایی که اخیرا در آن کشف شده در جریان حفاری برای نصب یک سیستم مدرن آب و فاضلاب به نام گراف، کشف شده است.

مشاور شهردار بوشهر در احیای بافت قدیم بیان داشت: سیستم گراف یک سیستم پیشرفته است که فاضلاب مایع و جامد را به آب قابل شستشو تبدیل می‌کند.

وی افزود: پیش از این قرار بود سیستم گراف به طور آزمایشی در عمارت امیریه (ساختمان شورای شهر بوشهر) به کار گرفته شود تا در صورتی که این طرح موفق‌آمیز عمل کند برای سایر عمارت‌های قدیمی شهر بوشهر نیز از آن استفاده شود.

کولیوند گفت: اگر مطالعات کامل‌تری روی این عمارت صورت می‌گرفت می‌توانستیم پیش از این به وجود این آب‌انبار پی ببریم.

وی اظهار کرد: ساختار این بنای کشف شده فراتر از آب‌انبار است چون با ساختار و گوشه‌های که در این بنا دارد امکان گندیدگی آب در آن وجود دارد از این رو این بنا نمی‌تواند آب‌انبار باشد.

مشاور شهردار بوشهر در احیا بافت قدیم متذکر شد: نخلی که در جوار این بنای کشف شده قرار دارد باید منتقل شود تا صدمه‌ای به این بنا وارد نکند.

کولیوند بیان کرد: باید در بهسازی و ترمیم عمارت بیلیارد نیز تسریع شود و با استقرار شورای شهر بوشهر در آن عمارت که یک عمارت اداری با سالن‌های مناسب است زمینه مرمت عمارت امیریه که در وضعیت فعلی شورای شهر بوشهر در آن استقرار دارد فراهم شود.

مشاور شهردار بوشهر بیان کرد: با توجه به گرانیت بودن مصالح به کار رفته در عمارت امیریه و نیاز این نوع مصالح به تنفس، رنگ‌زدن دیواره‌های این عمارت اشتباه بوده و باید در ساختار آن بازنگری لازم صورت بگیرد.

لازم به ذکر است، آب‌انبار مذکور شنبه هفته جاری در جریان حفاری کارگران در محوطه عمارت امیریه شهر بوشهر (ساختمان شورای شهر بوشهر) کشف شده است.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر