پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۲۹۱
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: با توجه به آغاز فصل کشت محصولات زراعی پاییزه در این شهرستان، انواع بذر اصلاح شده گندم آبی و دیم به اندازه مورد نیاز تامین شده‌است و به میزان کافی وجود دارد.

به گزارش فکرشهر، عباس تخم افشان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در زمان حاضر انواع بذر اصلاح شده شامل کریم، قابوس، چمران و مهرگان در انبارهای این شهرستان به میزان کافی وجود دارد که بین کشاورزان در حال توزیع است.

وی اظهارداشت: کشاورزان بخش مرکزی این شهرستان برای دریافت حواله خرید بذر گندم اصلاح شده به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در گناوه و بخش ریگ به مرکز جهاد کشاورزی این منطقه مراجعه کنند.

تخم افشان گفت: قیمت فروش هر کیلوگرم بذر گندم مهرگان و چمران ۳۹ هزار ریال و بذر کریم و قابوس ۳۷ هزار ریال از سوی دولت تعیین شده‌است.

وی افزود: کشت مکانیزه توسط ۱۲ دستگاه عمیق‌کار دیم در سطح چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان شروع شده‌است.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: در کشت مکانیزه علاوه بر اینکه میزان بذر کمتری در یک هکتار مصرف می‌شود عملکرد بسیار بالاتری نسبت به کشت معمولی دارد.

وی یادآورشد: پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در فصل زراعی جاری زیر کشت گندم و جو خواهد رفت.

مدیرجهادکشاورزی گناوه گفت:  این شهرستان دارای ۷۵ هزارهکتار  اراضی کشاورزی است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری  و کم آب کشور است که زمین‌های کشاورزی در این منطقه بدلیل نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر