پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار مرکزی دشتستان گفت:250 هزار هکتاراز سطح زیرکشت اراضی بخش مرکزی دشتستان سبزی شوید است که با برداشت و بسته بندی آن بصورت روزانه به کشورهای روسیه و آسیای میانه صادر شد.\r\n
کد خبر: ۷۸۴
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: بخشدار مرکزی دشتستان گفت:250 هزار هکتاراز سطح زیرکشت اراضی بخش مرکزی دشتستان سبزی شوید است که با برداشت و بسته بندی آن بصورت روزانه به کشورهای روسیه و آسیای میانه صادر شد.

به گزارش فکرشهر، حیدر دانافرد در گفتگو با ایرنا افزود: درهر هکتار از این اراضی چهار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که در مجموع نزدیک به پنج هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در کاشت ،برداشت و صادارت این محصول مشغول به فعالیت هستند.

ایشان گفت:میزان درآمد در هر هکتار بالغ بر 150 میلیون ریال است که در مجموع بین 25 تا 30 میلیارد ریال درآمد عاید کشاورزان در فروش سبزی شوید در بازاهای داخلی و خارجی می شود.

دانافرد افزود: عمده بازار فروش ومصرف این محصول بازارهای کشور روسیه و آسیای میانه است .

یکی ازتجار روسیه در منطقه برازجان در گفتگویی گفت:به دلیل اینکه مردم روسیه از فرآورده های پروتئینی و ماهی زیاد استفاده می کنند مصرف سبزی شوید درسبد غذایی مردم روسیه تاثیر بسزایی در سلامت و تندرستی آنها دارد.

یکی از کشاورزان فعال دشتستانی در بنداروز نیز گفت: روزانه حدود 16 تن بار شوید به کشور روسیه و آسیای میانه فقط از اراضی کشاورزی ما بوسیله کانتینرهای روسی بارگیری و بسته بندی وصادر می شود .

خداکرم آذرباد خواستار اصلاح نحوه کشت از سنتی به مکانیزه به شکل ردیف کار شد. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر