پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استفاده از ترکیب هورمونی اتفون به منظور زود رس کردن محصول و کسب سود بیشتر که در میان برخی کشاورزان گوجه کار این استان رایج بود، ممنوع شد.به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی در جمع خبرنگاران افزود: استفاده از هورمون اتفون ضمن پیش رس کردن غیرفیزیولوژیک محصول باعث پیری زود رس بوته ها و کاهش چشمگیر میزان تولید می شود.
کد خبر: ۷۸۶۱
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

فکرشهر: سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استفاده از ترکیب هورمونی اتفون به منظور زود رس کردن محصول و کسب سود بیشتر که در میان برخی کشاورزان گوجه کار این استان رایج بود، ممنوع شد.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی در جمع خبرنگاران افزود: استفاده از هورمون اتفون ضمن پیش رس کردن غیرفیزیولوژیک محصول باعث پیری زود رس بوته ها و کاهش چشمگیر میزان تولید می شود.

خسرو عمرانی اضافه کرد: با توجه به اعلام ممنوعیت مصرف هورمون اتفون در مزارع گوجه فرنگی ازسوی دفتر نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفظ نباتات کشور به دلیل مخاطرات سم شناسی برای مصرف کنندگان از کشاورزان این استان درخواست کرد از کاربرد این ترکیب بجد خودداری کنند.

وی اظهارکرد: تجویز، عرضه، فروش و کاربرد ترکیب اتفون به وسیله کلینیک های گیاهپزشکی و فروشگاه های سموم ممنوع است و از کشاورزان و بهره برداران تقاضا می شود که درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب به مراکز خدمات یا مدیریت های جهاد کشاورزی محل سکونت خود گزارش تا موضوع بررسی و با متخلفان برخورد قانونی شود.

عمرانی افزود: استان بوشهر رتبه اول تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور را داراست و سالانه 600 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع این استان برداشت می شود. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر