پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ استاندار بوشهر در اولین نشست با اصحاب رسانه:
فکرشهر: عدم انعکاس گسترده احداث سد دالکی بخاطر برخی محدودیت ها/ راه اندازی راه آهن بوشهر از سهم هدفمندی یارانه ها / جانمایی منطقه آزاد بوشهر...
کد خبر: ۷۹۸
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: استاندار بوشهر می گوید آنچه را خداوند با عنوان منابع طبیعی و مواهب الهی باید به ما می داده در حد اعلا داده است و یکی از این مواهب وسعت کم و طولانی ترین ساحل می باشد.

به گزارش فکرشهر، وی 100 روز پس از انتصابش در نشست با خبرنگاران افزود: با یک پنجم این ساحل می توان درآمد کشور را در زمینه های مختلف گردشگری، دریایی و شیلات به نحو مطلوب تامین کند.
دکتر مصطفی سالاری عدم موفقیت در این زمینه را توجه نکردن به نیروی انسانی و سرمایه ی اجتماعی عنوان کرد و گفت: دیدگاه های حذفی و عدم حمایت و همکاری ها باعث شده ما در استفاده از نیروی انسانی که نعمت خداداد برتر است، کارنامه ی درخشانی نداشته باشیم.

 

برای پست ها دنبال انسان های شایسته هستیم

استاندار بوشهر وجود رقابت و اختلاف نظرهای سیاسی را لازمه ی یک جامعه ی پویا و رو به پیشرفت دانست و پیرامون عزل و نصب های مدیریتی استان گفت:  برخی معتقدند عزل و نصب ها کند است و برخی نیز آن را تند می گویند؛ من میانگین را رعایت کرده و قصد دارم که عجولانه کسی را دعوت به کار نکنم.
وی ادامه داد: ما برای کسی دنبال پست نیستیم بلکه برای پست ها دنبال انسان های شایسته و لایق هستیم.
سالاری تقویت بخش خصوصی در عرصه های مختلف را نیز استفاده و حمایت از نیروی انسانی عنوان کرد و پیرامون اقدامات سال آینده نیز گفت: تغییرات سال 93 تغییرات اساسی نمی باشد و اوایل سال 93 را انشاالله با سرعت لازم شروع می کنیم.
وی خطاب به مدیران دولتی اظهار داشت: حرکت ما جدی خواهد بود و مدیران باید کمربندهای خود را محکم ببندند.

 

افزایش 5 درصدی اعتبارات بوشهر نسبت به دیگر استان ها


دکتر سالاری پیرامون اعتبارات استان نیز ابراز داشت: از اعتبارات ورودی به استان حتی یک ریال هم برگشت نخواهد خورد و برای سال 93 نیز قرار است 5 درصد بیش از دیگر استان ها به استان بوشهر اعتبار داده شود.
استاندار بوشهر یکی از مهم ترین ملاک های ارزیابی مدیران را میزان جذب وجوه متمرکز توسط آنان عنوان کرد و گفت: وجوه متمرکز شناسایی شده و در قالب کتابچه به مدیران داده شده است و هر مدیری که بتواند از این محل چانه زنی اعتبارات بیشتری جذب کند ارزیابی مثبت تری خواهد داشت.
وی ملاک های دیگر ارزیابی مدیران را استفاده از بخش خصوصی و پاسخگویی به مردم و رضایت آنان و استفاده از نهادهای مردم نهاد و ان جی او ها عنوان کرد.
سالاری وجود اراضی مستعد کشاورزی و کمبود آب را خاطرنشان ساخت و گفت: برای حل این مشکل با احداث سد و طرح های آبخیزداری  باید برای مهار روان آب ها برنامه ریزی کنیم.

 

عدم انعکاس گسترده احداث سد دالکی بخاطر برخی محدودیت ها


این مقام مسئول از تکمیل سد باغان و دشت پلنگی تا چهار سال آینده و تکمیل سد باهوش در سال 94 خبر داد و افزود: سد دالکی نیز توسط بخش خصوصی در حال انجام است و و عملیات اجرایی آن نیز شروع شده و هفته ی گذشته نیز عملیات انفجار تونل انحرافی آن انجام شد که به خاطر برخی محدودیت ها انعکاس گسترده ندادیم.
وی تغییر شیوه ی آبیاری مزارع و به خصوص نخیلات استان را نیز خواستار شد.

 

راه اندازی راه آهن بوشهر از سهم هدفمندی یارانه ها


دکتر سالاری حمل و نقل ریلی را نیاز جدی استان عنوان کرد و گفت: مهندس آخوندی سه راه فاینانس، استفاده از سرمایه گذار و بخش خصوصی و از محل هدفمندی یارانه ها را پیشنهاد دادند.
وی ادامه داد: 10 میلیارد دلار در مرحله ی دوم هدفمندسازی یارانه ها به بهینه سازی مصرف سوخت اختصاص پیدا کرده که اگر بتوانیم از این بخش سهمی بگیریم می توانیم حمل و نقل ریلی را راه بیندازیم.

 

جانمایی منطقه آزاد بوشهر


دکتر سالاری از جانمایی منطقه آزاد بوشهر نیز خبر داد و گفت: منطقه آزاد بوشهر در خود شهرستان بوشهر خواهد بود ولی هیچ گونه تاثیر و افزایش در قیمت مسکن، کالا و افزایش ترافیکی بر بندر بوشهر نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: یکسری اتفاقات بین المللی نیز رخ داد که باعث شد عزم ملی برای راه اندازی منطقه آزاد بوشهر ایجاد شود و آن را سرعت ببخشد ولی همه چیز محرمانه در حال پیش رفتن است.
انجام مطالعات برای 5 طرح گردشگری در نقاط مختلف استان، اجرای معافیت 20 درصدی مالیات برای بازرگانان استان، ایجاد بیمارستان قلب در بوشهر با اعتبار 20 میلیارد تومان، احداث بیمارستان خصوصی در بوشهر، افزایش پهنای باند اینترنت استان، بهبود وضعیت پروازهای استان و بحث اقتصاد مقاومتی از جمه مواردی بود که در نشست خبری استاندار بوشهر با خبرنگاران مطرح شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر