چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۹۹۲
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱

فکرشهر: معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با مسئولان این استان آمادگی دولت برای کمک به جبران خسارت‌های سیل در شهرستان دشتستان را اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سعید زرین فر روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دشتستان افزود: همچنین بسیاری از مدیران کشوری با تماس تلفنی جویای مسائل و مشکلات ایجاد شده ناشی از سیل روز یکشنبه (۱۶ آذرماه) در نقاط مختلف شهرستان دشتستان شدند و برای همکاری درجبران خسارت‌ها اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به این پیگیری‌ها و اعلام آمادگی مدیران کشوری، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان هر کدام در حوزه کاری و دستگاه اجرایی مربوطه تا پایان وقت اداری امروز گزارش مشکلات و بررسی و ارزیابی خسارت‌های سیل و بارندگی برسی، جمع‌آوری ارائه کنند، زیرا در این شرایط که مدیران کشور آماده همکاری برای جبران خسارت‌ها هستند نباید در این زمینه تعلل کرد.

زرین فر ادامه داد: تعلل و کوتاهی در این ارتباط از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و باید هرچه زودتر خسارت‌ها پیگیری و گزارش ارائه شود زیرا در جذب کمک‌های ملی موفق تر خواهیم بود.

فرماندار دشتستان گفت: بارش ۱۶۰ میلی‌متر باران در کمتر از ۲ساعت که طبق بررسی‌ها مشابه آن در سال ۶۲ اتفاق افتاده است موجب جاری شدن حجم زیادی آب و ایجاد شرایط سختی در همه حوزه‌ها شد که در همان ساعت حتی نیروهای امدادی با خودروهای خود نمی‌توانستند وارد عمل شوند.

فتح الله نوروزی ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان سیل دشتستان بیان کرد: در این حادثه ۲ تن جان خود را از دست دادند و علاوه براین موجب آبگرفتگی منازل، برخی مغازه‌ها و خسارت‌هایی به تاسیسات کشاورزی و زیربنایی و راه شد که باید هرچه زودتر ارزیابی شود.

وی یادآورشد: همه دستگاه‌های مربوطه بویژه در حوزه مسکن فوری با حضور در بخش‌های شبانکاره، سعدآباد، آبپخش و مرکزی و در حوزه کشاورزی نیز در بخش‌های ارم و بوشکان و خسارت‌ها را ارزیابی، برآورد و گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر