پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۰۹۰
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی از افزایش گرایش به مواد مخدر در استان از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، بهروز اکرمی نوزدهم آذرماه در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه گاهی مجبوریم بدیهیات را تکرار کنیم، اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر مختص یک نهاد و اداره نیست، بلکه باید مجموعه ای از سازمان ها و ادارات در کنار هم باشند تا به نتیجه برسیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف دبیرخانه شورا، هماهنگی همه نهاد و ارگان های مرتبط در امر است، افزود: در ایام کرونا متاسفانه با افزایش ۱۵ درصدی گرایش به مواد مخدر روبرو هستیم و بخش عظیمی از اقدامات پیشگیری و فرهنگی در حوزه مواد مخدر تعطیل شده است، به عنوان مثال سازمان تبلیغات در روزهای کرونایی کار خود را در حوزه فرهنگی مبارزه با مواد مخدر تعطیل کرده است که قابل قبول نیست.

اکرمی تصریح کرد: باید ارزیابی شود که در ۹ ماهه اخیر اقدامات فرهنگی در این حوزه توسط دستگاه های مرتبط چگونه بوده است چراکه انجام وظیفه سلیقه ای نمی شود، سوال اینجاست که چرا در ایام کرونا باید گرایش به مواد مخدر ۱۵ درصد افزایش یابد؟

وی با بیان اینکه انجمن NA  یکی از موفق ترین نهادها در مبارزه با مواد مخدر است، گفت: در ایام کرونا تقریبا ۹۰ درصد جلسات آنها تعطیل است که پذیرفتنی نیست و مسئولیت مستقیم این موضوع با فرماندار است و باید مکان مورد نیاز این انجمن را تامین کنند.

وی با بیان اینکه باید به صورت مستمر از بازار مواد مخدر گزارش داشته باشیم، افزود: پلیس برای تامین خودروی مناسب دچار مشکل است و باید این نیازها تامین شود، همچنین تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط و موظف در حوزه مواد مخدر باید گزارش عملکرد ۹ ماهه ارائه کنند و قطعا تمام این گزارشات باید راستی ازمایی و ارزیابی شود.

اکرمی تصریح کرد: فرمانداری، شهرداری و بهزیستی مسئولیت مستقیم جمع آوری معتادان متجاهر دارند و باید در این راستا دقت عمل داشته باشند، همچنین گزارشی از افزایش یا کاهش اعتیاد طی ۱۰ ماهه اخیر نیز توسط دبیرخانه تهیه و بررسی شود.

۲۲ پاتوق معتادان شهرستان خمین شناسایی شد

دکتر دیده دار رییس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این جلسه بیان کرد: طرح برآورد اندازه اعتیاد تزریقی به روش مکانیابی(طرح مپینگ) در شهرستان خمین به مدت دو ماه اجرایی شد.

وی افزود: بر اساس این طرح ۲۲ مکان و پاتوق معتادان متجاهر شناسایی شد که ۱۱ نقطه آن در واقع در منطقه احمدآباد خمین است و این امر در راستای جلوگیری از انتشار عفونت ویروسی، انگلی و باکتریایی کمک شایانی خواهد داشت، همچنین آموزش های لازم در خصوص بیماری کرونا نیز ارائه می شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: در کنار این طرح، به دنبال اجرای طرح هپاتیت c در سطح شهرستان هستیم و با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی می توان تست را انجام داد که این امر به حذف و ریشه کنی این نوع هپاتیت موثر خواهد بود.

احمد طهرانی فرماندار خمین نیز از جمع آوری ۱۷۵ معتاد غیرتزریقی و ۲۱ معتاد تزریقی در سطح شهرستان در راستای اجرای طرح مپینگ خبر داد و خواستار جابجایی مرکز dic در سطح شهرستان شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر