پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: «امروز در استان بوشهر فوتی کرونا نداشته ایم»؛ در روزهای گذشته، چندین بار این مطلب را خبرگزاری ها به نقل از دکتر سعید کشمیری ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ـ برجسته کرده و تیتر زده اند که «روز بدون فوتی کرونای استان بوشهر»؛ یک جستجوی ساده در اینترنت با این عنوان، خبرگزاری های مطرح کشوری را به شما نشان خواهد داد؛ تیترهایی که عینا در رسانه های محلی نیز بازنشر شده است...
کد خبر: ۸۰۳۳۴
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: «امروز در استان بوشهر فوتی کرونا نداشته ایم»؛ در روزهای گذشته، چندین بار این مطلب را خبرگزاری ها به نقل از دکتر سعید کشمیری ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ـ برجسته کرده و تیتر زده اند که «روز بدون فوتی کرونای استان بوشهر»؛ یک جستجوی ساده در اینترنت با این عنوان، خبرگزاری های مطرح کشوری را به شما نشان خواهد داد؛ تیترهایی که عینا در رسانه های محلی نیز بازنشر شده است.

چه این عبارت و جمله، نقل قول مستقیم رییس دانشگاه علوم پزشکی باشد و چه روابط عمومی یا دیگر رسانه ها و خبرگزاری ها، آن نقل قول را این گونه بازنشر داده باشند، این تیتر و عنوان چند نکته دارد که توجه به آن ضروری به نظر می رسد:

هیچ روزی بدون فوتی کرونا در استان بوشهر نداریم؛ این امر را در خود جملات آقای کشمیری نیز می توان به وضوح دید و فقط کمی دقت می خواهد؛ برای مثال، روز شنبه 15 آذرماه گزارش و تیتر شد که «روز بدون فوتی کرونا در استان بوشهر» و فردای آن روز یعنی 16 آذرماه گزارش شد که «متأسفانه در روز گذشته ـ یعنی 15 آذر ـ 2 نفر از هم استانی‌های عزیزمان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم و...»؛ این مساله در روزهای قبلی و بعد از آن هم تکرار شده است؛ عینا در روزهای 19 و 20 آذر، 22 و 23 آذر و...؛ و این موضوع، از ماه های قبل تاکنون، به یک قصه ادامه دار در استان بوشهر تبدیل شده است.

مطابق با بند بالا، هر روز در استان بوشهر حداقل یک تا دو نفر در اثر کرونا فوت می کنند و این امر قطعی است و به طور رسمی اعلام می شد ولی با توجه به زمان بر بودن نتایج تست های کووید 19 است که اعلام آن به طول می انجامد و  حتی در برخی موارد سه یا چهار روز بعد از فوت بیمار کرونایی، خبر آن گزارش می شود و نمونه اش در همین اخبار روزانه اعلام وضعیت کرونای استان بوشهر به وفور موجود است؛ این امر دقت بیشتر همکاران رسانه ای و مسوولین مربوطه را می طلبد، چرا که عنوان کردن تیترهای این چنینی که واقعیت ندارد و می تواند وضعیت استان بوشهر را بهتر از آن چه هست نشان دهد، عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.

برای مثال، هر چند 15 آذرماه اعلام شد که وضعیت استان بوشهر بهتر شده و تنها شهرستان های بوشهر و گناوه نارنجی و دیگر شهرستان های استان، در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، اما امروز ـ شنبه 22 آذرماه ـ و طبق اعلام برنامه «ماسک» وزارت بهداشت، تعداد شهرستان های نارنجی استان بوشهر افزایش یافته و شهرستان های تنگستان و دشتستان نیز به لیست شهرستان های نارنجی اضافه شده است؛ هر چند این موضوع را وزارت بهداشت و درمان به طور رسمی هنوز اعلام نکرده و برای این امر باید تا دوشنبه صبر کرد، ولی همین موضوعات کوچکی چون اعلام نادرست اخبار و تیترهای اشتباه که «دومین» یا «سومین» روز بدون فوتی کرونا در استان بوشهر را نیز شامل می شود، کاهش خطر را متبادر می سازد و مردم را به دورهمی بیشتر جذب می کند و شیوع بیشتر کروناویروس را باعث می شود؛ به ویژه در این روزها که هوای استان بوشهر مطبوع است و شب یلدا نیز در پیش.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
احسنت. خیلی نکته خوبی بود البته اگه بهش توجه کنن
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
والا مونم سیم سوال شده بی. هر روز می گن فلانی مرد. فلانی مرد. بعد اعلام می کنن روز بدون فوتی! تعجب می کردم که نکنه خدایی نکرده دروغ می گن.
برازجانی
|
-
|
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
مثل همیشه نکته بین. درود بر شما خانم محمدزاده فرد
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر