پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس بنیاد ایران شناسی شعبه استان بوشهر گفت: با موافقت استاندار بوشهر کنگره بین المللی صدمین سال شهادت رییسعلی دلواری سردار مبارزه با استعمار انگلیس در سال 94 برگزار می شود.به گزارش فکرشهر، عبدالکریم مشایخی اظهارکرد: این کنگره 12 شهریورسال آینده سالروز شهادت شهید رییسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار با حضور صاحبنظران داخلی وخارجی برگزار خواهد شد.وی اضافه کرد: دراین ارتباط پیشنهاد چاپ کتابی درزمینه آثار تاریخی مجاهدت ها و مبارزات جنوب برای اهدا به مدعوین ارایه شده که در صدد تهیه وتدوین آن هستیم.
کد خبر: ۸۰۳۵
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸

فکرشهر: رییس بنیاد ایران شناسی شعبه استان بوشهر گفت: با موافقت استاندار بوشهر کنگره بین المللی صدمین سال شهادت رییسعلی دلواری سردار مبارزه با استعمار انگلیس در سال 94 برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم مشایخی اظهارکرد: این کنگره 12 شهریورسال آینده سالروز شهادت شهید رییسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار با حضور صاحبنظران داخلی وخارجی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: دراین ارتباط پیشنهاد چاپ کتابی درزمینه آثار تاریخی مجاهدت ها و مبارزات جنوب برای اهدا به مدعوین ارایه شده که در صدد تهیه وتدوین آن هستیم.

مشایخی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: بزودی اعضای هیات علمی و اجرایی این کنگره انتخاب وشروع به کار خواهند کرد.

رییس علی دلواری (1261-1294 خورشیدی ) آزادی خواه مشروطه طلب و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای متجاوز و استعمارگر انگلیس در جنگ جهانی اول بود.

شهید رییسعلی دلواری در12 شهریور1294هجری شمسی در حالی که به نیروهای متجاوز انگلیسی در محله تنگ صفر بوشهر شبیخون زده بود از پشت سر مورد اصابت گلوله یک خائن قرار گرفت و در سن 33 سالگی به شهادت رسید.

به همین مناسب با مصوبه شورای عالی انقلاب در سال 89 روز 12 شهریور به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نام گذاری شده است.

هم اکنون مزار شهید رییسعلی دلواری در جوار حرم علی بن ابی طالب(ع) در وادی السلام در شهر نجف اشرف در عراق قرار دارد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر