پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۸۷۶
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

فکرشهر:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: فناوری هسته‌ای بعنوان نماد اقتدار کشور است و دانشمندان این عرصه برای ملت ایران و جامعه اسلامی افتخارآفرین هستند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمد تقی ایرانی در نشست با مسئولان نیروگاه هسته‌ای بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی و شهدای هسته‌ای افزود: از جان‌فشانی، ایثارگری‌ها و خدمات فناوران هسته‌ای ایران و نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می‌شود که با تلاش شبانه‌روز اقتدار ایران اسلامی را افزون‌تر کردند.

وی اضافه کرد: اوج علم و فناوری در حوزه هسته‌ای است و استکبار جهانی نمی‌خواهد فرزندان و جوانان ملت ایران در این سطح به علم و دانش دست پیدا کنند این درحالی است که امروز ما به دنیا این پیام را می‌دهیم که انرژی هسته ای در کشور بومی شده است و مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب نگاه ما به قدرت انرژی ۲۰ هزار مگاوات در منطقه غرب آسیاست.

ایرانی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ایجاد حسایست‌هایی که در استفاده از فناوری علمی و صلح آمیز هسته‌ای از سوی دشمنان به ویژه استکبار جهانی ایجاد شده، امروز به عنوان یک شهروند از مجموعه‌ای دیدن می‌کنم که توان تولید انرژی را دارد و امید می‌رود با بهره برداری از فازهای بعدی، در حوزه انرژی پاک هسته‌ای خودکفا شویم.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در رسیدن به قله‌های رفیع علم و فناوری هسته‌ای بومی کردن آن، هزینه‌های زیادی پرداخت شده که آخرین آن شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده است.

وی با اشاره به افزایش توانایی علمی جوانان و دانشمندان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای افزود: در این عرصه کارهای مهم و بزرگی انجام شده که نشان از  دستیابی جوانان ایرانی به قله‌های رفیع علم و فناوری است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار بوشهر گفت: نیروگاه هسته‌ای بوشهر نماد اقتدار علمی و فناوری ایران اسلامی و نشان از توانمندی دانشمندان ایرانی در عرصه انرژی هسته‌ای است.

ایرانی افزود: همانگونه که در حوزه‌های تسلیحات نظامی و موشکی کشور به اقتدار عظیمی دست یافته و مانع زورگویی غرب، ظالمان و استکبارجهانی به ایران و منطقه شده است این مهم در عرصه علم و فناوری هسته‌ای تکمیل شده است.

وی دانشمندان و کارکنان حوزه علم و فناوری هسته‌ای را مایه افتخار ملت ایران دانست و ادامه داد: امروز دشمنان  نمی‌توانند این توسعه و پیشرفت را ببینند و این صنعت پیچیده خاری بر چشم کسانی است که عزت ملت ایران را نشانه گرفته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار بوشهرگفت: ظرفیت‌های مهم  و استراتژیک موجود در استان در ابعاد گوناگون مایه اقتدار و افتخار ایران اسلامی است که برقراری امنیت پایدار در این استان نشان از توانمندی فرزندان این مرز  و بوم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر