پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خبر داد: بازیکن تیم کارگر بنه گز که تست دوپینگ وی در بازی مقابل پرسپولیس تهران مثبت اعلام شد، به مدت دو سال از فعالیت در تمام فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم شد.به گزارش فکرشهر، کارگر بنه گز که در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور دارد، 24 مهرماه سالجاری و در مرحله یک شانزدهم جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس تهران رفت که این بازی با نتیجه 3 بر صفر خاتمه یافت.در پایان این دیدار، میثم حسینی و خانزاده از پرسپولیس و ناصر رضایی و محسن سلیمانی از تیم بنه گز تست دوپینگ دادند.دو سال محرومیت بازیکن بنه گز
کد خبر: ۸۲۵۶
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خبر داد: بازیکن تیم کارگر بنه گز که تست دوپینگ وی در بازی مقابل پرسپولیس تهران مثبت اعلام شد، به مدت دو سال از فعالیت در تمام فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم شد.

به گزارش فکرشهر، کارگر بنه گز که در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور دارد، 24 مهرماه سالجاری و در مرحله یک شانزدهم جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس تهران رفت که این بازی با نتیجه 3 بر صفر خاتمه یافت.

در پایان این دیدار، میثم حسینی و خانزاده از پرسپولیس و ناصر رضایی و محسن سلیمانی از تیم بنه گز تست دوپینگ دادند.

دو سال محرومیت بازیکن بنه گز

حالا رئيس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ محسن سلمانی دروازه بان یاسوجی کارگر بنه گز خبر داده و گفت: وی به مدت دو سال از فعالیت در کلیه فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم شد.

دکتر احمد هاشمیان در گفتگو با ایرنا افزود: از دو بازیکنی که نمونه دوپینگ‌شان از سوی آزمایشگاه مثبت اعلام شد، یک بازیکن مربوط به لیگ برتر فوتبال بود که در مهلت مقرر قانونی درخواست اسیناف خود را تسلیم کرد و طبق آیین نامه ملی مبارزه با دوپینگ، ظرف 10 روز کاری، کمیته استیناف تشکیل و به درخواست وی رسیدگی خواهد کرد. رای قطعی و اطلاعات بازیکن و باشگاه مربوطه در نهایت از سوی کمیته استیناف اعلام خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: بازیکن دیگر که مربوط به لیگ دسته دوم بود و با توجه به این که در مهلت قانونی درخواست استیناف خود را ارائه نکرده است مشخصات وی اعلام می‌شود. محسن سلیمانی از تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه فرهنگی ورزشی کارگر بنه گز بوشهر است که در مسابقات جام حذفی در تاریخ 24 مهر ماه مورد نمونه‌گیری کنترل دوپینگ قرار گرفته بود که از سوی آزمایشگاه اعلام شد در نمونه این بازیکن، دو ماده ممنوعه ( تاموکسیفن از دسته هورمون‌ها و استانازولول از دسته آنابولیک ها) شناسایی شده است که به بازیکن به استناد ماده 30 مبارزه با دوپینگ متهم به تخلف شده است.

رئیس کمیته پزشکی بیان کرد: با تشکیل پرونده و در جلسه کمیته انضباطی ضمن بررسی کلیه مستندات، مدارک و شنیدن دفاعیات سلیمانی، نهایتا دفاعیات وی غیر موثر تشخیص داده شد و با استناد بند 3 از ماده 75 آیین نامه انضباطی و ماده 75 آیین نامه ملی مبارزه با دوپینگ، بازیکن فوق از تاریخ 26 آبانماه 93 به مدت دو سال از حضور در کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم است. در واقع با توجه به عدم ارائه درخواست استیناف در مهلت قانونی از سوی بازیکن، این رای قطعی است.

سومین بازیکن دوپینگی در باشگاه کارگر بنه گز

نکته تلخ ماجرا، تکرار و تعدد محرومیت بازیکنان تیم فوتبال کارگر بنه گز به دلیل دوپینگ آنهاست.

به گزارش خلیج فارس، شهریورماه دو سال پیش (1391) نیز در جریان مسابقات لیگ دسته سوم کشور هم تست دوپینگ فرید جعفری و محسن ربیعه دو بازیکن کارگر بنه گز مثبت اعلام و آنها به ترتیب دو و یک سال از حضور در میادین فوتبال محروم شدند. (اینجا)

به نظر می رسد با افشای سومین دوپینگ مثبت در این باشگاه طی 3 سال اخیر، باید در این خصوص بررسی دقیق تری صورت بگیرد تا به این راحتی نام و حیثیت استان بوشهر خدشه دار نگردد.

به نظر می رسد مدیریت این باشگاه باید برای پیشگیری از ادامه این وضعیت ناخوشایند، تجدیدنظر اساسی در روند فعالیت های آن صورت دهد و به بررسی تخلفات احتمالی کادر فنی یا افراد مرتبط در این اتفاقات بپردازد.

به هرحال باشگاهی که پسوند "فرهنگی و ورزشی" بر تابلوی آن جلوه گری می کند، نباید به این شیوه زشت اسیر حرکت های غیر ورزشی و ضد فرهنگی شده و کار به اینجا برسد که هرچند وقت یکبار تست دوپینگ یکی از بازیکنان آن مثبت اعلام شود.

شاید با این اوضاع و احوال، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال به دلیل حساسیت پیش آمده بر روی کارگر بنه گز، ناگزیر شود تعدد دفعات تست دوپینگ از این تیم را افزایش دهد.

به هرحال کارگر بنه گز با تلاش های صورت گرفته از سوی مدیریت آن و همراهی هواداران، از لیگ استان آغاز کرده و اکنون نماینده بوشهر در مسابقات لیگ دوم فوتبال کشور است، از این رو تعدد این آبروریزی ضمن خدشه دار کردن هویت باشگاه، اعتبار استان و ورزشکارانش را هم زیر سوال می برد.

باید منتظر ماند و دید با افشای سومین تست مثبت دوپینگ بازیکنان تیم کارگر بنه گز، مدیران این باشگاه برای جلوگیری از تکرار این اتفاق تلخ چه خواهند کرد و آیا با جدیت بر روند فعالیت بازیکنان شان نظارت می کنند یا آنکه بازهم باید شاهد خبرهای ناخوشایندی از این دست باشیم؟

موضوعی که در صورت تکرار آن، ساحت پاک ورزش را آلوده تر و هویت مردمان استان بوشهر و شهرستان تنگستان را مخدوش می سازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر