چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سه میلیارد ریال سهمیه بن کتاب استان بوشهر در نمایشگاه بزرگ کتاب استان به فروش رسید.به گزارش فکرشهر، آنیتا مظفری در خصوص میزان استقبال مردم از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اظهار داشت: با توجه به اینکه این نمایشگاه در خارج از شهر بوشهر قرار گرفته و بعد مسافت، باعث ایجاد دردسرهایی برای مردم است اما باز هم به نسبت استقبال از نمایشگاه راضی کننده بود.
کد خبر: ۸۵۹۸
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سه میلیارد ریال سهمیه بن کتاب استان بوشهر در نمایشگاه بزرگ کتاب استان به فروش رسید.

به گزارش فکرشهر، آنیتا مظفری در خصوص میزان استقبال مردم از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اظهار داشت: با توجه به اینکه این نمایشگاه در خارج از شهر بوشهر قرار گرفته و بعد مسافت، باعث ایجاد دردسرهایی برای مردم است اما باز هم به نسبت استقبال از نمایشگاه راضی کننده بود.

وی افزود: سقف سهمیه بن استان بوشهر که در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار داشت، سه میلیارد ریال است که با استقبال مردم از نمایشگاه تمامی بن ها به فروش رسیدند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر که در نمایشگاه بزرگ کتاب استان با خبرنگار مهر صحبت می کرد، ادامه داد: در این نمایشگاه روزانه به غیر از فروش حدودا 500 میلیون ریال بن، فروش کتاب با نرخ آزاد هم صورت گرفت.

مظفری از انتشارات اسوه، علمی و فرهنگی، آموت، ققنوس و انتشارات دانشگاه تهران که بیشترین مخاطب و بالاترین حجم فروش کتاب در سطح کشور را دارند به عنوان انتشارات برتر حاضر در نمایشگاه کتاب بوشهر یاد کرد.

عدم استقبال از کتاب‌های بخش کشاورزی و علوم پزشکی

وی در پاسخ به مهر مبنی بر اینکه بیشترین فروش کتاب در کدام حوزه ها بود، گفت: تقریبا در همه حوزه ها به غیر از کشاورزی و علوم پزشکی، فروش کتاب به نسبت خوب بود و دلیل کمتر فروش رفتن کتاب های این دو حوزه هم شاید به اطلاع رسانی نکردن مسئولین دانشگاه های کشاورزی و علوم پزشکی برگردد چرا که دانشجویان آنان استقبال خوبی از کتب ارائه شده مختص حوزه شان در نمایشگاه نداشتند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درباره انتقاداتی که در زمینه نبود بروشورهای راهنما در نمایشگاه از سوی مردم مطرح است، بیان داشت: غرفه جستجوی کتاب با سه کامپیوتر و نیروهای راهنما در نمایشگاه حضور داشتند و کتاب مدنظر علاقمندان را جستجو کرده و آدرس غرفه ای که آن کتاب را عرضه می کرد به خریداران نشان می داد؛ ضمن اینکه از طریق سامانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز این امکان فراهم شده بود تا هر کس در هر نقطه ای از استان بتواند از وجود کتاب مورد نظرش در نمایشگاه اطمینان حاصل کند و سپس با مراجعه به آدرس غرفه داده شده به وی اقدام به خرید کتاب کنند.

مظفری اضافه کرد: همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در تمام این روزهایی که نمایشگاه برپا شده، در محل حضور دارند و مردم را راهنمایی می کنند.

وی افزود: همچنین، نقشه‌ای از نمایشگاه و غرفه های آن در قسمت های مختلف نمایشگاه وجود داشت و مردم از طریق آنان راهنمایی می شدند.

استقبال از نمایشگاه روز به روز بیشتر می شد

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، در رابطه با اینکه آیا این اداره کل به هدف مدنظرش برای برپایی این نمایشگاه دست یافته است یا خیر، اظهار داشت: با توجه به اینکه استقبال از نمایشگاه روز به روز بیشتر می شد و هر روز فروش کتاب نیز بالاتر می رفت، تقریبا به هدف خود رسیده ایم.

مظفری افزود: برپایی این نمایشگاه بزرگ کتاب یکی از بزرگترین حرکت های فرهنگی در استان است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمک چند دستگاه اداری دیگر از پس انجام آن برآمد و توانست مخاطبان زیادی از گروه های سنی مختلف و از شخصیت های متفاوت را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: قطعا اگر محیط نمایشگاه بازتر بود و در مرکز بوشهر برپا می شد، استقبال از آن نیز پرشورتر بود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به هدف خود از برپایی این نمایشگاه بیشتر دست می یافت.

 30 درصد تخفیف در دو قالب به خریداران کتاب عرضه شد

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درباره تخفیف‌های عرضه شده در نهمین نمایشگاه  بزرگ کتاب استان به خبرنگار مهر گفت: 30 درصد تخفیف در دو قالب به خریداران کتاب عرضه شد؛ 20درصد این تخفیف در قالب این که اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، به مبلغ سه میلیارد ریال، در اختیار مردم قرار داده بود و 10درصد دیگر هم در غرفه ها به مردم تخفیف داده شد.

مظفری ادامه داد: مردم باید ابتدا بن الکترونیکی کتاب را که از سوی بانک صادرات تهیه شده بود، خریداری می‌کردند و از طریق آن کتاب مد نظرشان را می خریدند به این صورت که مثلا در ازای بن 50هزار تومانی، مبلغ 40 هزار تومان پرداخت می کردند.

وی اضافه کرد: مبلغ بن های کتاب بر اساس مدرک تحصیلی و جایگاه اجتماعی افراد به آنان تعلق می یافت که سقف آن برای هر نفر 500 هزار ریال بود و با دریافت شماره ملی افراد، بن کتاب به ایشان فروخته می شد.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان بوشهر در تاریخ سوم دی ماه جاری، با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان ارشد استان، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بوشهر افتتاح شد و امروز پس از یک هفته به کار خود پایان می دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر