پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: مراحل صدور مجوز برگزاری کنسرت موسیقی گروه لیان در بوشهر توسط دفتر انجمن موسیقی زیر مجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و این اداره کل اجازه لغو این کنسرت را ندارد.به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای برگزاری هرکنسرتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استانها، اقدام نمی کنند بلکه درخواست گروه به همراه سی دی آلبوم کار و اعضای آنها به دفتر انجمن موسیقی در تهران ارسال می شود که پس از بازبینی و شناسایی افراد در صورت نداشتن ایراد قانونی مجوز برای اجرای گروه صادر می شود.
کد خبر: ۸۶۹۴
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: مراحل صدور مجوز برگزاری کنسرت موسیقی گروه لیان در بوشهر توسط دفتر انجمن موسیقی زیر مجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و این اداره کل اجازه لغو این کنسرت را ندارد.

به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای برگزاری هرکنسرتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استانها، اقدام نمی کنند بلکه درخواست گروه به همراه سی دی آلبوم کار و اعضای آنها به دفتر انجمن موسیقی در تهران ارسال می شود که پس از بازبینی و شناسایی افراد در صورت نداشتن ایراد قانونی مجوز برای اجرای گروه صادر می شود.

وی گفت: دراین ارتباط گروه موسیقی لیان نیز مجوز دریافتی از تهران را به این اداره کل ارائه و پس از مشخص کردن محل اجرا، موراد به شورای تامین شهرستان بوشهر اعلام شد که همه مراحل قانونی در این زمینه انجام و مسوولیت برقراری امنیت نیز به پلیس محول شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: این اداره کل درقبال انجمن های مختلف هنری فرهنگی برای حمایت و ساماندهی فعالیت آنها رسالت قانونی دارد.

ماحوزی گفت: موسیقی یکی از هنرهای مطرح در سطح ملی و بویژه استان بوشهر دارای هویت است و این امر را نمی توان نادیده گرفت یا انکار کرد.

وی افزود: براساس قانون اجرای موسیقی در کشور ممنوع نیست و شرع مقدس نیز آن را برخلاف موازین اسلامی نمی داند برهمین اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر موظف به برنامه ریزی و ساماندهی موسیقی است.

ماحوزی با بیان اینکه مجوز اجرای گروه موسیقی لیان برای سه روز صادر شده افزود: هرچند به خاطر مسایل حاشیه ای یکی از سانس های روز جمعه این گروه لغو شد اما برای لغو اجراهای شنبه شب این گرو هنوز تصمیم گیری نشده است.

وی گفت: باید سایر سانس های دارای مجوز این گروه اجرا شود زیرا انجام این مهم نه تنها ضرری ندارد بلکه مانع از بسیاری از آسیب های اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت خانواده ها می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه برنامه های دارای مجوز قانونی از دستگاه های فرهنگی در سالن های تحت نظارت با حضور پلیس برگزار می شود تحقق این مهم از اجرای برنامه های زیر زمینی و محفل های خانگی جلوگیری خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سووال که برخی از منتقدان اجرای برنامه های گروه موسیقی لیان معقدند که صدور مجوز با رویکرد تبلیغاتی برای مجلس شورای اسلامی توسط مدیرکل ارشاد انجام شده افزود: این مطلب کذب محض است و بارها اعلام کرده ام انجام فعالیت فرهنگی را بر هر مسوولیت دیگری ترجیح می دهم ضمن اینکه حمایت و ساماندهی فعالیت های هنری نیز رسالت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

گروه موسیقی لیان بوشهر روز جمعه گذشته پس از 16 سال ممنوعیت اجرا دراین شهر، به با وجود مخالفت و تجمع اعتراض آمیز عده ای که براساس پلاکارد نوشته هایی که دردست داشتند خودشان را از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه های استان بوشهر معرفی کرده بودند به اجرای برنامه پرداخت.

تجمع کنندگان اگر چه ابتدا از اجرای یک سانس جمعه شب برنامه موسیقی گروه لیان در سالن شهید آوینی واقع در محله بهمنی بوشهر جلوگیری کردند اما با دخالت نیروهای پلیس و پراکنده کردن تجمع کنندگان سانس دوم برنامه این گروه در کمال آرامش برگزار شد.

طبق مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این گروه قرار است شنبه شب و یکشنبه شب نیز به اجرای برنامه در بوشهر بپردازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر