پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۴۶۹
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: صلاحیت ۸۹۸ داوطلب نامزدی در انتخابات ششمین دوره شوراهای شهری در این استان معادل ۸۹ درصد داوطلبان ثبت نامی، در هیات‌های نظارت شهرستان‌های ۱۰ گانه تائید شد.

به گزارش فکرشهر و به نقلاز روابط عمومی استانداری، خسرو دهقانی اعلام کرد: از یکهزار و ۲۰ داوطلبی که صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها مورد تائید قرار گرفته بود، هفت داوطلب انصراف خود را اعلام و پرونده یکهزار و ۱۳ داوطلب در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین صلاحیت ۱۱۵ داوطلب معادل ۱۱ درصد نیز تائید نشده‌است.

دهقانی اضافه کرد: با احتساب رد صلاحیت ۲۲ داوطلب در هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها در مجموع صلاحیت ۱۳۷ داوطلب ( معادل ۱۳ درصد) در ۲ هیات اجرایی و نظارت شهرستان‌ها رد شد و این افراد مطابق قانون انتخابات حق شکایت به هیات نظارت استان دارند.

وی اضافه کرد: پس از پایان مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در هیات‌های نظارت شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، آن دسته از داوطلبانی که به رد صلاحیت خود در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها اعتراض داشته‌اند؛ شکایت خود را به هیات عالی نظارت استان که متشکل از سه نماینده مجلس شورای اسلامی است ارایه می‌کنند و نتیجه بررسی صلاحیت آنها روز ۲۴ اردیبهشت از سوی فرمانداری‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و افرادی که در این مرحله رد صلاحیت شوند نیز می‌توانند به هیات مرکزی نظارت اعتراض کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در باره شیوه تبلیغات انتخابات گفت: تبلیغات در زمان قانونی مجاز است و بجز ممنوعیت هر گونه تجمع با توجه به شرایط کرونایی، دیگر شیوه‌های تبلیغ که در قانون انتخابات منعکس شده، مجاز و پابرجا است و علاوه بر آن نامزدها از بستر فضا مجازی برای تبلیغ استفاده خواهند کرد.  

دهقانی اضافه کرد: نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرها در استان بوشهر در ۴۰ شهر و برای احراز ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا  با پنج کرسی، سه شورا با  هفت کرسی و مرکز استان با  ۹ کرسی رقابت می‌کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر