پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
به گزارش فکرشهر، در این نشست، 5 نفر از خبرنگاران استان بوشهر به نمایندگی از دیگر خبرنگاران استان، سوالاتی را مطرح نمودند...
کد خبر: ۸۹۶۶
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: ریاست جمهوری کشورمان گفت: سیاست دولت تعامل سازنده با جهان بویژه همسایگان جنوبی است.

 به گزارش فکرشهر، دکتر حسن روحانی امروز در نشست با خبرنگاران استان بوشهر با قدردانی از حضور مردم در مراسم استقبال، اظهار داشت: بابت عدم حضورم در شهرستان ها از مردم عذرخواهی می کنم ولی معاونان و وزرایی که به نمایندگی به شهرستان ها اعزام شدند مسایل مورد نظر مردم را در قالب گزارش مکتوب تهیه کرده اند که در مورد آن ها تصمیم گیری خواهد شد. 

وی با اشاره به 11 طرح مصوب این سفر برای استان بوشهر نیز گفت: در این سفر برخی مصوباتی که در تهران داشته ایم را به اطلاع رساندیم و تا سال 94 و 95، این طرح را به پایان رسانده یا عملیات اجرایی اش را آغاز خواهیم کرد.

کار اصلی برای اقتصاد و اشتغال در کشور را باید بخش های غیردولتی انجام دهند 

رییس جمهور در پاسخ به نخستین سوال خبرنگاران استان بوشهر پیرامون تعلق بودجه ی صنایع نفت و گاز به استان و توسعه ی متوازن با سایر نقاط کشور گفت: سال 93 بودجه ی استان بوشهر افزایش بسیاری داشته و سومین استان کشور در جذب اعتبارات است.

روحانی با اشاره به وجود تعداد زیادی دانشجو و دانشگاه های متعدد در استان بوشهر از به کار گیری نیروهای بومی در تاسیسات و اداره ی امور استقبال کرد و افزود: کار اصلی برای اقتصاد و اشتغال در کشور را باید بخش های غیردولتی انجام دهند و دولت نیز زیرساخت ها و زمینه ها را برای سرمایه گذاری فراهم می کند. 

وی به حضور برخی کارآفرینان و سرمایه گزاران کشورهای همسایه در نشست توسعه ی استان بوشهر نیز اشاره کرد و افزود: این سفر آغازی برای تحرک در توسعه استان است و صدا و سیما هم باید کمک کند که مردم واقعیت ها را بدانند و برای کار و فعالیت تشویق شوند. 

رییس جمهور افزود: استان بوشهر از نظر کار فرهنگی و نشریات از جمله استان های قدیمی کشور است و نشریات مختلف با تفکرات متفاوت در استان حضور دارند که موجب نشاط فرهنگی در استان می شود. 

ما همه بوشهری هستیم

روحانی با اشاره به سواحل، نفت و گاز و منابع استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر همه ی لیاقت و استعدادهای لازم برای پیشرفت را دارد و این امر باید به دست نخبگان و تحصیل کردگان استان اتفاق افتد. 

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی پیرامون استفاده دولت از نیروهای بوشهر در سطح وزیر و یا معاون رییس جمهوری و دیگر سطوح بالای مدیریتی نیز گفت: ما هیچ وقت بحث نمی کنیم که نیوهای مورد استفاده در هیات دولت و مناصب دیگر کجایی باشد؛ ما همه بوشهری هستیم و از یک کشور و استان و تفاوتی در این وجود ندارد در این که در هیات دولت وزیری که خدمت می کند اهل کجا است ما ایران، سرزمین و ملت واحدی داریم و به همه ملت ایران عشق می ورزیم و بوشهر نیز یکی از بخش های زیبا و پرجاذبه ایران است. 

رییس جمهوری ادامه داد: همه طرح های که در ردیف های بودجه ای وجود دارد دنبال می کنیم از اینکه در این سفر از برخی پروژه ها نام می بریم به این دلیل است که در یک استان ده ها پروژه نیمه تمام وجود دارد این پروژه ها به طور معمول در بودجه های سنوایی دیده می شود. 

نیروگاه های اتمی جدید بوشهر اب شیرین کن هم هستند

دکتر روحانی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون افتتاح سدها و آب شرب استان بوشهر گفت: این 11 پروژه مواردی بود که ما به آن تعهد دادیم که در دولت یازدهم انجام دهیم ولی بحث سد، آب شرب و راه آهن جزو مواردی نیست که از آن ها غافل شویم و دنبال نکند اما بنای ما در استان ها براین است که هرآنچه در این دولت می توانیم کامل کنیم و یا اقدام اساسی در مورد آن انجام دهیم تا در دستور قرار می گیرد. 

رییس جمهوری با اشاره به اینکه برخی طرح ها زمان بر است، گفت: دو نیروگاه اتمی جدیدی که در بوشهر احداث خواهد شد علاوه بر برق، آب شیرین کن هم دارد ولی جزو طرح های بعدی است که حتما تا پایان این دولت عملیاتی نمی شود ولی پیگیر هستیم.

انصافا ورزش باید به بخش خصوصی واگذار شود

وی در پاسخ به این سوال که دولت برای حمایت از ورزش استان بوشهر چه برنامه ای دارد نیز، ابراز داشت: انصافا ورزش جزء مقولاتی است که باید به بخش خصوصی و غیر دولتی واگذار شود و تیم های دولتی هم در حال واگذاری است ولی برای آغاز کار نیاز است بیشتر از طریق شرکت های نفت و گاز و کم تر از طریق نیروگاه اتمی، آقای استاندار این موضوع را دنبال کند.

وزیر کشور و استاندار بلاتکلیفی هلیله و بندرگاه را به تکلیف برسانند

وی در خصوص تعیین تکلیف روستاهای هلیه و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفت: این روستاها مشکل بلاتکلیفی دارند و مشخص نیست که می روند یا می مانند ولی وزیر کشور را مکلف کرده ام که مساله را دنبال کند و به آقای استاندار هم گفتیم که دنبال کند و تلاش می کنیم حتما این بلاتکلیفی را به تکلیف برسانیم. 

دکتر روحانی پیرامون مشکلات احتمالی حفاظتی و سلامتی نیروگاه اتمی نیز اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر مشکل حفاظتی ندارد، این نیروگاه حداکثر حفاظت و ایمنی را دارد و به طور مرتب زیر نظر آژانس بین المللی است و نگرانی ندارد ولی بلاتکلیفی روستاها درست است و وزیر کشور دنبال می کند به سرانجام می رسد. 

وی با تقدیر از اهالی رسانه ی استان بوشهر، اطلاع رسانی خدمات دولت را خواستار شد.

به گزارش فکرشهر، در این نشست، 5 نفر از خبرنگاران استان بوشهر به نمایندگی از دیگر خبرنگاران استان، سوالاتی را مطرح نمودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر