پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۶۸۸
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: سال گذشته در سطح ۱۱ هکتار از اراضی این شهرستان طرح گلخانه کشاورزی اجرا شد که رتبه اول این استان در زمینه احداث و راه‌اندازی گلخانه را به خود اختصاص داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالله نادری در جلسه ستاد گلخانه‌ای و اقتصاد مقاومتی شهرستان دشتی  افزود: مجوز احداث و راه‌اندازی 2 هکتار گلخانه کوچک مقیاس در این شهرستان صادر شده‌است و پس از سال‌ها مشکل این واحدهای گلخانه‌ای در  شهرستان دشتی برطرف شد.

نادری بیان کرد: هم اکنون نیز سه هکتار گلخانه در این شهرستان در دست اجرا است.

وی با اشاره به محورهای ۲۸ گانه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تمامی واحدهای تولیدی بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این شهرستان تا سقف نامحدود تسهیلات کم بهره دریافت می‌کنند.

فرماندار دشتی بر ضرورت توسعه کسب و کارهای شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: برای تشویق سرمایه‌گذاران کاهش قیمت زمین در ناحیه صنعتی ضروری است.

وی  اضافه کرد: باید از طرح‌های نو و جدید برای کشاورزان استفاده شود که انتظار داریم مدیران شهرستان دشتی این مهم را در راس برنامه و دستور کار خود قرار دهند.

نادری بیان کرد: در زمان حاضر ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشتی زیر کشت گلخانه‌ای است که ۵۰  درصد گلخانه‌های استان بوشهر  را تشکیل می‌دهد.

فرماندار دشتی اضافه کرد: این شهرستان به قطب کشت گلخانه‌ای استان بوشهر تبدیل شده و همه مسئولان تلاش دارند تا امکانات لازم برای توسعه گلخانه‌ها در دشتی فراهم شود.

وی افزود: بیشتر تولید  گلخانه‌های دشتی شامل گوجه فرنگی، فلفل دلمه، خیار سبز، توت فرنگی و انواع نشای کشاورزی است که محصول تولیدی به همه  نقاط کشور عرضه و  به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق نیز صادر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر