پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با تصویب مجلس:
به گزارش فکرشهر، پیش از این مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی همچون پارس جنوبی از پرداخت عوارض آلایندگی معاف بودند که با این مصوبه مجلس، از این پس کلیه صنایع آلاینده در این مناطق نیز مکلف...
کد خبر: ۸۹۸۵
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: با رأی موافق نمایندگان، واحدهای تولیدی کالا و خدمات آلاینده مستقر در مناطق آزاد تجاری –صنعتی و ویژه اقتصادی شبیه به واحدهای آلاینده مستقر در سرزمین اصلی مشمول عوارض آلایندگی شدند.

به گزارش فکرشهر، نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، ماده الحاقی دیگری را با 136 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر مصوب و به لایحه مذکور اضافه کردند.

ماده الحاقی به شرح ذیل است:

واحدهای تولیدی کالا و خدمات آلاینده مستقر در مناطق آزاد تجاری –صنعتی و ویژه اقتصادی شبیه به واحدهای آلاینده مستقر در سرزمین اصلی با رعایت ترتیبات مشخص شده در قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی آن مشمول عوارض آلایندگی می شود.

پارس جنوبی عوارض آلایندگی پرداخت می کند

به گزارش فکرشهر، پیش از این مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی همچون پارس جنوبی از پرداخت عوارض آلایندگی معاف بودند که با این مصوبه مجلس، از این پس کلیه صنایع آلاینده در این مناطق نیز مکلف به پرداخت عوارض آلایندگی خواهند بود.

این طرح در صورت تایید از سوی شورای نگهبان، می تواند تاثیر بسزایی در مناطق پیرامونی نقاط آلاینده ای چون مناطق ویژه اقتصادی و تجاری و صنعتی استان بوشهر داشته باشد.

به نوشته خانه ملت، این پیشنهاد از سوی قادری نماینده شیراز، تاجگردون نماینده گچساران، احمدی نماینده دهلران، حسین زاده بحرینی نماینده مشهد، نادران نماینده تهران، امیرآبادی نماینده قم، تابش نماینده اردکان، قوامی نماینده اسفراین، مفتح نماینده تویسرکان، ‌شکری نماینده تالش،‌ دهدشتی نماینده آبادان، ندیمی نماینده لاهیجان، حبیب آقاجری نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان و عباس رجائی نماینده اراک در مجلس ارائه شد که نمایندگان با آن موافقت کردند و در این بین، نامی از نمایندگان استان بوشهر وجود ندارد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر