پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۳۹۶
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر، سه هزار و ۷۴۳ نفر تائید صلاحیت شده‌اند.

به گزارش فکرشهر، محمدتقی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال دو انتخابات مهم را داریم و روز جمعه ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر انتخابات شورای شهر در ۴۰ شهر برگزار می‌شود که شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان بوشهر با ۹ کرسی است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه در مجموع ۲۱۰ نفر وارد شوراهای شهرهای استان می‌شوند افزود: کل نامزدهای تائید شده برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان بوشهر ۹۳۸ نفر هستند.

وی بیان کرد: در استان بوشهر انتخابات شورای اسلامی روستایی و عشایری نیز در ۳۹۹ روستا و ۱۵ تیره عشایری برگزار می‌شود که در مجموع هزار و ۳۳۴ نفر انتخاب و وارد شوراها خواهند شد.

ایرانی خاطرنشان کرد: صلاحیت دو هزار و ۸۰۵ نفر از نامزدهای شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری در استان بوشهر مورد تائید قرار گرفته است.

وی رعایت قانون توسط کاندیداهای انتخاباتی را ضروری دانست و افزود: نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا باید توجه ویژه‌ای به رقابت سالم، پرهیز از توهین، افترا و تهمت داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در بسترهای مشخص شامل محیطی، شهری و شبکه‌های اجتماعی آغاز شده و تا هفت صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد پایان می‌یابد.

وی اظهار داشت: تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر مبنای فضای مجازی است و هر گونه برگزاری تجمع‌های انتخاباتی، سخنرانی در فضای سربسته و راه اندازی کارناول‌های تبلیغاتی خودرویی ممنوع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر