پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر» 
فکرشهر: در حالی که زمان یک هفته ای تبلیغات برای نامزدهای شوراها آغاز شده و قرار است سه هزار و ۷۴۳ نفر تایید صلاحیت شده‌ برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا با هزار و ۲۸۹ کرسی و ۱۵ تیره عشایری با ۴۵ کرسی و در ۴۰ شهر و برای رسیدن به ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی در استان بوشهر تا کم تر از ۴۸ ساعت دیگر با هم رقابت ‌کنند که هنوز روند تایید صلاحیت ها برای این انتخابات ادامه دارد...
کد خبر: ۹۰۷۶۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: در حالی که زمان یک هفته ای تبلیغات برای نامزدهای شوراها آغاز شده و قرار است سه هزار و ۷۴۳ نفر تایید صلاحیت شده‌ برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا با هزار و ۲۸۹ کرسی و ۱۵ تیره عشایری با ۴۵ کرسی و در ۴۰ شهر و برای رسیدن به ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی در استان بوشهر تا کم تر از ۴۸ ساعت دیگر با هم رقابت ‌کنند که هنوز روند تایید صلاحیت ها برای این انتخابات ادامه دارد.

به گزارش «فکرشهر»، پس از رد صلاحیت ها در هیات نظارت های درون استانی، در آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری، رسیدگی به اعتراض بیش از ۱۷۰ نفر از کسانی که صلاحیتشان در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و استان رد شده بود در هیات مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و بر این اساس در حالی که بیش از ۷۰ داوطلب انتخابات شورا‌های شهر استان بوشهر از رد صلاحیتشان شکایت کرده بودند، ۲۲ نفر صلاحیت‌شان تایید شد. همچنین ۹ نفر از افرادی که در مراحل قبل در هیات نظارت شهرستان و استان تایید صلاحیت شده بودند از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شدند که تعدادی از آنان از اعضای فعلی شورا‌ها هستند. در شورا‌های روستایی نیز آخرین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت شهرستان‌ها انجام گرفت و به شکایت بیش از ۱۰۰ نفر که صلاحیتشان در هیات‌های اجرایی و نظارت بخش تایید نشده بود رسیدگی و ۴۲ نفر به عرصه رقابت بازگشتند. این آمار را مسوولین مربوطه، روز دوشنبه ۱۷ خردادماه اعلام کردند اما در اقداماتی کم سابقه و حتی بی سابقه، روند تایید صلاحیت ها هنوز ادامه دارد و در جدیدترین آن ها، روز جمعه ۲۱ خردادماه و پس از گذشت دو روز از زمان آغاز تبلیغات شوراها، یک نفر دیگر از داوطلبین شورای شهر شبانکاره تایید صلاحیت و به لیست نامزدهای شورای این شهر اضافه شد و همان طور که گفته می شد، این روند تاییدها ادامه یافته و ساعاتی قبل در امروز ـ چهارشنبه ـ و کم تر از ۴۸ ساعت تا آغاز رای گیری و کم تر از ۱۲ ساعت تا پایان زمان تبلیغات، یک داوطلب دیگر برای شورای شهر برازجان تایید صلاحیت شده؛ یک زن. پیش از این نیز همین اتفاق برای یک مرد داوطلب دیگر در شهر برازجان رخ داده بود و حتی گفته می شود این روند تاییدها،‌ حتی تا ساعاتی قبل از زمان رای گیری هم ادامه خواهد داشت. تاییدهایی که از دقیقه ۹۰ هم فراتر رفته و به نوعی پنالتی محسوب می شوند؛ شاید هم از هر بند رد صلاحیت شده، یکی تایید می شود و... .

این روند، نه تنها مردم را شگفت زده کرده که باعث اعتراض برخی اعضای هیات های نظارت مختلف به ویژه در هیات نظارت مرکزی کشور شده تا جایی که «سید مصطفی میرسلیم»، روز جمعه ۲۱ خردادماه، از هیات نظارت بر انتخابات شوراها استعفا داد و با صدور نامه ای سرگشاده و در اعتراض به روند بررسی صلاحیت نامزدهای این انتخابات، گفت که استعفایش، «به دلیل اعمال نفوذهاى متعدد و مداخلات غیر قانونى» «در فرآیند بررسى و اعلام نتایج صلاحیت نامزدهاى شوراها و مخدوش شدن آن نتایج»، بوده است.

به گزارش «فکرشهر»، انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و نامزدها تا ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه، ۲۷ خردادماه فرصت تبلیغات دارند.

بر اساس آمار اعلام شده در استان بوشهر، ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که ۵۳ درصد از این افراد مرد و ۴۷ درصد زن هستند. همچنین، ۹ هزار و ۳۷۹ مرد و ۹ هزار و ۵۹ زن رأی اولی در استان بوشهر وجود دارد و شهرستان بوشهر با مجموع ۱۹۸ هزار و ۸۲۲ نفر بیش ترین و شهرستان دیلم با ۲۴ هزار و ۱۰۷ نفر کمترین آمار رأی دهندگان را دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر