پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۵۳۶
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: برخورد قانونی پلیس با خودروهای شوتی ( خودروهایی که کالاهای وارداتی خارجی حمل و با سرعت بالا می‌کنند) تنها بخاطر حمل کالای قاچاق نیست بلکه در مرحله نخست به دلیل تخلفات عدیده رانندگی و رعب و وحشتی است که برای سایر رانندگان و عابران پیاده ایجاد می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ حیدر سوسنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بارها پس از توقیف این خودروها به دلیل داشتن مدارک مثبته قانونی کالاهای آنها آزاد ولی به دلیل تخلف‌های رانندگی اعمال قانون شدند.

وی بیان کرد: پلیس در برخورد با رانندگان خودروهایی که با حرکت‌های غیر مسئولانه باعث تضییع حق سایرین و حتی حوادث ناگوار و جبران ناپذیر  نظیر دو حادثه تصادف شب گذشته در سطح استان برای شهروندان می‌شوند، قاطع برخورد و در این زمینه مسئولیت دارد.
سوسنی ادامه داد: پلیس در مقوله مبارزه با قاچاق کالا که باعث ضربه زدن به اقتصاد کشور و آسیب به تولید داخلی می‌شود نیز تکالیفی برابر قانون بر عهده دارد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پلیس هیچ وقت در مقابل مردم نبوده و با درک واقعی شرایطی نظیر مشکلات اقتصادی و نبود تناسب فرصت‌های شغلی با میزان جوانان جویای کار تلاش کرده تا علاوه بر انعکاس این مشکلات به مسئولان ذیربط، وظایف ذاتی خود را اجرایی کند.
سوسنی ادامه داد: با این حال نبود فرصت شغلی یا مشکلات اقتصادی دلیلی منطقی بر رها کردن جاده‌ها  برای جولان دادن رانندگانی که جان مردم را به خطر می اندازند نبوده و از خانواده‌ها نیز انتظار است تا فرزندان خود را از حرکت در راهی که سرشار از خطر برای خود و دیگران هست بر حذر دارند.
وی افزود: برای ساماندهی و حل معضل قاچاق، سازمان‌های متعددی مسئول هستند و پیشنهادهایی نیز در سالیان اخیر از طرف فرماندهی انتظامی استان بوشهر به مسئولان منعکس شده تا در صورت تصویب این راهکارها علاوه بر ساماندهی وضعیت حاضر بستر تردد برای خودروهای شوتی برای همیشه از بین برود.
سوسنی ادامه داد: تا زمان تحقق این موضوع، پلیس بر خود تکلیف می‌داند تا  بر اساس قانون خودروهای حامل کالاهای قاچاق و فاقد اسناد مثبته گمرکی را توقیف کنند.
وی عنوان کرد: رانندگان در صورت به همراه داشتن اوراق مثبته گمرکی می‌توانند برابر مجوزهای قانونی در مسیر مربوطه با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تردد داشته باشند.

سوسنی اظهار داشت: با گسترش روز افزون قاچاق کالا از استان‌های مرزی و بویژه ساحلی جنوب کشور پدیده‌ای اجتماعی- اقتصادی به نام خودروهای شوتی رواج یافته که بیشتر شبانه پس از بارگیری از شهرهای مرزی بدون استراحت کافی، با سرعت بالا در نیمه‌های شب و با پلاک‌های مخدوش شده به سمت مقاصد خود تردد می‌کنند.

وی گفت: این رانندگان بدون توجه به اهمیت ارزش جان خود و دیگران، فکر و ذهن‌شان معطوف به حداقل رساندن زمان میان مبدا و مقصد است تا درآمد بیشتری کسب کنند که در این مسیرها برای حمل کالاهای قاچاق، خطرات بی‌شماری را برای مردم و خودشان رقم می‌زنند.
این مقام انتظامی افزود: در پس این درآمد به ظاهر مطلوب اما بسیار خطرناک چیزی به نام بازی با جان و زندگی نهفته بوده و سرعت سر سام آور و عجولانه و پر از اضطراب این خودروها علاوه بر به خطر انداختن جان راننده در برخی از مواقع جان سرنشینان دیگر خودروهای در حال عبور از مسیر و عابرین پیاده را به خطر می‌اندازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر