چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: 10 پروژه آبرسانی با اعتبار 150 میلیارد ریال در این استان آماده بهره برداری است که همزمان با دهه فجر افتتاح خواهند شد.به گزارش فکرشهر از ایرنا، روح الله طاهریان پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع آب رسانی نوار ساحلی تنگستان افزود: این پروژه ها شامل اجرای 150 کیلومتر شبکه و خط انتقال است.
کد خبر: ۹۲۸۶
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۶

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: 10 پروژه آبرسانی با اعتبار 150 میلیارد ریال در این استان آماده بهره برداری است که همزمان با دهه فجر افتتاح خواهند شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، روح الله طاهریان پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع آب رسانی نوار ساحلی تنگستان افزود: این پروژه ها شامل اجرای 150 کیلومتر شبکه و خط انتقال است.

وی یادآورشد: باتوجه به تصویب اعتبار سد خاییز در دوازدهمیمن سفر استانی هیات دولت در ماه دی امسال به استان بوشهر بخشی از مشکلات آب در شهرستان تنگستان برطرف می شود.

این مقام مسوول افزود: باتوجه به طولانی مدت بودن بحران خشکسالی و محدودیت های منابع آبی رایج شدن ساخت و سازهای غیرمجاز با عنوان خانه باغ در برخی از مناطق این استان مشکلات فراروی آبرسانی به مشترکان را تشدید کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر اضافه کرد:پیش بینی می شود که بین یکهزار و 500 تا دو هزار انشعاب غیر مجاز دراستان وجود داشته باشد که عمده آنها مربوط به خانه باغ هاست.

وی بااشاره به اینکه شناسایی و ساماندهی انشعاب های غیرمجاز آغاز شده است تصریح کرد: امسال تاکنون 100 فقره انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان بوشهر شناسایی شده است.

طاهریان پور در خصوص آخرین وضعیت آب شرب استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش شدید دبی آب ورودی از سمت کازرون در یک ماه اخیر به دلیل خشک شدن چاههای منطقه و بارش کم در سرچشمه ها در دی ماه 10 تا 15 درصد حجم آب ورودی به استان بوشهر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هنوز منابع جدیدی آبرسانی برای سال 94 شناسایی نشده بدون شک در سال آینده با چالش بیشتری مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر درخصوص فاضلاب نیز گفت: نخستین شبکه فاضلاب در روستای هاله از توابع شهرستان عسلویه تمام شده و تصفیه خانه آن نیز در سال آینده اجرا و بهره برداری می شود.

طاهریان پور در خصوص اعتبارات این شرکت نیز اضافه کرد: اعتبار مصوب امسال این شرکت 450میلیارد ریال است که 67درصد نسبت به پارسال افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از این مبلغ 250میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است گفت: برای نخستین بار در چند سال اخیر امسال با همت استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات ملی 120میلیارد ریال اعتبار برای آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر مصوب شده است.

طاهریان پور یادآورشد: انجام عملیات شبکه آبرسانی روستای بساتین شهرستان عسلویه و روستای احمدی شهرستان بوشهر از برنامه های این شرکت است که اعتبار این پروژه از محل اعتبارات وام بانک توسعه اسلامی که دولت پرداخت آن را تضمین می کند اجرا خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون 23مجمع آبرسانی در استان بوشهر در دست احداث است که 12 مجتمع آن کد ملی خورده و جزو پروژه های اولویت دار کشور به حساب می آید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: کاهش پرت آب یکی از اهداف شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر است و هم اکنون پرت آب از 38 درصد به 36 درصد رسیده است.

طاهریان پور تصریح کرد: برای تامین آب مورد نیاز مشترکان راه اندازی آب شیرین کن در دستور کار قرار گرفته که و کار مطالعه این مهم در روستاهای ساحلی استان در دست اجراست.

طاهریان پور بدون اشاره به میزان بدهی این شرکت به پبمانکاران گفت: حدود 70 تا 80 درصد از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و امیدواریم در سال آینده بتوانیم با پیمانکاران همگام حرکت کنیم.

طاهریان پور با اشاره به فرسودگی خطوط و شبکه آبرسانی روستایی در استان بوشهر گفت:باتوجه به فرسودگی 30درصد شبکه ها و خطوط انتقال شاخص بهره مندی موثر از آب آشامیدنی شرب روستاها در استان بوشهر 65.45درصد است که با اجرای پروژه های مختلف تلاش می شود سالانه پنج درصد از این میزان فرسودگی جبران شود.

طاهریان پور در خصوص مجتمع آبرسانی نوار ساحلی تنگستان نیز اضافه کرد: این مجتمع آبرسانی که یک شهر با 41 روستا و 40 هزار نفر جمعیت را پوشش می دهد 160کیلومتر خط انتقال، 300 کیلومتر شبکه توزیع، پنج واحد ایستگاه تاسیسات و پمپاژ و 9هزار و 100 مترمکعب مخزن بتنی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر