پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۰۸۵
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: با آغاز دهه ولایت طرح «تبرکات علوی» به منظور حمایت از نیازمندان این استان به اجرا درآمد.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور روز پنجشنبه به رسانه‌‎ها اعلام کرد: در همین زمینه و به مناسبت عید سعید قربان به همت مرکزهای افق امامزادگان و با مشارکت خیران و از محل نیات موقوفات استان بوشهر، ۵۵ رأس گوسفند با هدف حمایت از افراد مستمند ذبح و قربانی شد.

وی بیان کرد: در این طرح، ۸۰۰ بسته نذر و گوشت گوسفند قربانی به میزان یک تن در اختیار ۸۰۰ خانوار زیرپوشش و نیازمند پیرامون مراکز افق امامزادگان بوشهر قرار گرفت.

اسماعیل پور با تاکید بر لزوم احیای سنت قربانی در مناسبت عظیم معنوی و اعیاد اسلامی، ادامه داد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم حمایت از نیازمندان و افراد کم بضاعت، به این سنت حسنه بیش از پیش توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدام‌های شاخص پیشوای مؤمنان و صاحب غدیر، امام علی (ع) برطرف کردن محرومیت و دستگیری از مستمندان است، تاکید کرد: جامعه اسلامی باید در مسیر امام و پیشوای خود حرکت و همگان وظیفه دارند از ظرفیت‌های موجود برای محرومیت‌زدایی بهره‌گیری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر