پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به مناسبت هفته تالاب‌ها، پروژه آموزشی «مدرسه تالاب» به مدت سه روز توسط موسسه سبزکاران با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اجرا شد.
کد خبر: ۹۴۱۱
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: به مناسبت هفته تالاب‌ها، پروژه آموزشی «مدرسه تالاب» به مدت سه روز توسط موسسه سبزکاران با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، به مناسبت هفته تالاب‌ها، پروژه آموزشی «مدرسه تالاب» به مدت سه روز توسط موسسه سبزکاران با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و سازمان­‌های غیردولتی با هدف ارتقای آگاهی کودکان و عموم مردم جامعه درباره ارزش‌ها و کارکردهای تالاب، مسئولیت اجتماعی و نقش انسان‌ها در بهبود شرایط، با استفاده از فضای فن‌آموزی که آموزشگران مؤسسه طراحی کرده بودند، برگزار شد.

روز نخست اجرای پروژه در مدرسه معینی شهر بوشهر با حضور 560 دانش‌آموز دختر و پسر، روز دوم در دبستان روستای کره بند با شرکت 120 دانش‌­آموز در کنار منطقه حفاظت شده حله و روز سوم برنامه در پارک شورای شهر بوشهر در کنار ساحل با حضور بیش از 1000 نفر از عموم مردم اجرا شد.  

بازدیدکنندگان با حضور در مدرسه تالاب با مفاهیم مختلف انواع تالاب‌ها، تنوع زیستی و اهمیت تالاب‌ها، کارکردهای تالاب، چرخه آب و مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به تالاب آشنا شدند.

فرآیند با شروع سفری با قطره آب آغاز می‌شد و پس از دیدن چرخه آب، بازدیدکنندگان با انواع تالاب‌ها، فضا و محیط تالاب، جانداران، گیاهان تالابی و کارکردهای تالاب آشنا شده و با حضور در بخش آزمایشگاه با اجرای دو آزمایش ویژگی‌های تصفیه‌کنندگی تالاب‌ها و چرخه آب تالاب‌ها را مورد بررسی قرار می‌دادند.

در ادامه شرکت کنندگان در گروه‌های کوچک‌تر تقسیم شده و در بازی‌های مختلفی مانند پازل تالاب، رد دست و ردپا، تفکیک پسماندها، چرخه‌غذایی مفاهیم برایشان بازآموزی می‌شد و در پایان هدایایی به رسم یادبود دریافت می‌کردند.

این برنامه با همکاری سازمان­‌های غیردولتی بوشهر، سازمان حفاظت محیط زیست کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر و حمایت شرکت سبزی ور اجرا شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر