پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دو تن از وزنه برداران شهرستان گناوه در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کارگران کشور با کسب دو مقام دومی خوش درخشیدند.به گزارش فکرشهر، شهرستان گناوه قطب وزنه برداری استان بوشهر و به حتی جنوب کشور است و تنها نام یعقوب پشوتنی ورزشکار لیگ برتری و دارنده مدال های رنگارنگ وزنه برداری در سطح اول کشور برای اثبات این مدعا کافی است.
کد خبر: ۹۴۴۰
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: دو تن از وزنه برداران شهرستان گناوه در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کارگران کشور با کسب دو مقام دومی خوش درخشیدند.

به گزارش فکرشهر، شهرستان گناوه قطب وزنه برداری استان بوشهر و به حتی جنوب کشور است و تنها نام یعقوب پشوتنی ورزشکار لیگ برتری و دارنده مدال های رنگارنگ وزنه برداری در سطح اول کشور برای اثبات این مدعا کافی است.

وزنه بردار

ورزشکاران وزنه برداری شهرستان گناوه در سالیان اخیر بسیار بی سر و صدا و مظلومانه بارها برای اعتلای این رشته ورزشی پهلوان پرور در شهرستان و استان مدال های خوش نقش و نگاری را به ارمغان آورده اند اما متاسفانه مورد بی مهری و فراموشی قرار گرفته اند.

این در حالی است که وزنه برداری شهرستان گناوه در حال حاضر از نبود یک سالن اختصاصی این رشته در گناوه به شدت در رنج و عذاب است و خلاء این سالن در گناوه به شدت احساس می شود و چقدر صبورند این ورزشکاران که در چنین سالن متروکه‌ای که بخشی از ساختمان اداری سابق اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه است به تمرین می پردازند.

بارها همین ورزشکاران در این سالن محقر و متروکه در تمرین رکوردهای کشوری را جا به جا کرده اند ولی متاسفانه یا به دلیل مسائل مالی و نبود اسپانسر یا به دلیل آسیب دیدگی از رفتن به مسابقات باز می مانند.

چیزی که مشخص است این است که این ورزشکار بی ادعا و نه حتی کم ادعا می توانند وزنه بردار در سطح المپیک از این استان به کشور معرفی کنند ولی نیاز به اندک توجه از سوی مسئولان شهرستان و استان دارند تا با کاستن از برخی مسائل مالی و دارا بودن از یک سالن مجهز وزنه برداری در شهرستان گناوه به این مهم دست یابند.

وزنه برداران گناوه‌ای اغلب مراحل آماده سازی تا وقت مسابقات را با هزینه شخصی پشت سر می گذرانند و در این راه شبانه روز به تمرینات بسیار سنگین می پردازند.

نیاز است تا در سطح استان بوشهر یک اسپانسر برای مدت چند سال برای پشتیبانی از این ورزشکاران مدال آور که بیشتر آنها دارای مدال های رنگانگ از مسابقات کشوری و منطقه‌ای هستند، از سوی مسئولان مرتبط و یا حتی استاندار بوشهر جذب شود.

امروز این قهرمانان از طریق فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر می شوند و نزدیک ظهر به زادگاه خود یعنی بندرگناوه خواهند رسید.

دارنده مقام دوم چهل و یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی کارگران کشور گرامیداشت دهه فجر در گفتگو با مهر اظهار داشت: این مسابقات به مدت دو روز از روز گذشته در سالن شهید معتمدی تهران برگزار شد که در روز نخست ورزشکاران در چندین دسته با هم به رقابت پرداختند.

مهدی تیرنا گفت: از شهرستان گناوه استان بوشهر من و دیگر وزنه بردار توانمند گناوه ای آقای امین پشوتنی در این رقابت ها که ۲۱ تیم از سراسر کشور در آن حضور داشتند، شرکت داشتیم.

تیرنا در ادامه بیان داشت: امین پشوتنی با رکورد ۱۱۵ کیلو در یک‌ضرب و ۱۴۲ کیلو در دو ضرب و مجموع ۲۴۷ کیلوگرم پس از وزنه بردار آذربایجان شرقی به مقام دوم در دسته ۶۹ کیلو رسید و ورزشکاری از خوزستان به مقام سوم این دسته دست یافت.

وی خاطرنشان ساخت: من نیز با ۱۴۰ کیلو یکضرب و ۱۹۰ کیلو در دوضرب و مجموع ۳۳۰ کیلو به مقام دوم دسته ۱۰۵ کیلو دست یافتم که این مقام را به هم استانی ها و همشهریان گناوه ای خود تقدیم می کنم.

تیرنا تصریح کرد: کسب این مقام با وجود آسیب دیدگی بسیار شدید مفصل مچ دستم محقق شد و اگر آسیب دیدگی نداشتم با توجه به رکوردم در ایام تمرینات قطعا به مقام نخست این مسابقات دست می یافتم.

این وزنه بردار تاکید کرد: این مسابقات زیر نظر فدراسیون وزنه برداری ایران در حال برگزاری است و اسپانسر ما نیز در این مسابقات شرکت گاز پازارگاد پارس جنوبی بود که اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گناوه این اسپانسر را برای ما جذب کرد.

وی متذکر شد: من تنها به علت آسیب دیدگی نتوانستم به مقام نخست مسابقات دست یابم؛ چرا که رکورد نفر اول ۳۵۶ کیلوگرم در مجموع بود و این در حالی است که رکورد من در رکودگیری در گناوه درمجموع این دسته ۳۶۵ کیلوگرم است.

نفرات برتر این رقابت ها به المپیاد فرهنگی-ورزشی کارگران کشور در اسفندماه در مازندران راه می یابند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر