پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۰۸۱
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: دفتر گسترش آموزش عالی، مدیریت توسعه و برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد ۶ رشته گرایش جدید در این دانشگاه موافقت کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمجید مصلح روز سه ‏شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این رشته‌ها شامل کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی شیمی گرایش پلیمر، مهندسی کامپیوتر- هوش مصنوعی، ریاضی کاربردی- علوم داده، نانوفیزیک، علم اقتصادی- اقتصاد نظری و مشاوره خانواده است که دانشگاه خلج فارس از مهرماه ۱۴۰۰ در آنها دانشجو پذیرش می‌کند.

وی ادامه داد: رشته های جدید دانشگاه خلیج فارس بر اساس رسالت این دانشگاه مبنی بر ماموریت گرایی و توجه به مزیت‌های منطقه‌ای از یک سو و توجه به روندهای جهانی در حوزه‌های نوظهور و بین رشته‌ای راه‌اندازی شده‌است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به راه‌اندازی دانشکده‌ها و مراکز نوآوری و فناوری با رویکردهای جدید و بین رشته‌ای و زیرساخت های مناسبی که برای تحصیل در این رشته ها فراهم شده‌است، گفت: با توجه به روندهای جهانی و رویکردهای فناورانه در جهان و حضور تعیین کننده و موثر فناوری های نوظهور در زندگی و کسب و کار آینده، در دانشگاه خلیج فارس برای تاسیس و راه‌اندازی رشته‌هایی جدید اهتمام ویژه‌‏ای ایجاد شده‌است.

مصلح یادآور شد: در سال گذشته، دانشکده کسب و کار و اقتصاد در دانشگاه خلیج فارس راه‌اندازی و تاسیس رشته گرایش علم اقتصاد- اقتصاد نظری در مقطع کارشناسی ارشد در راستای توسعه اهداف راهبردی این دانشگاه صورت گرفت.

رئیس دانشگاه خلیج فارس اضافه کرد:  با ایجاد این ۶ رشته گرایش جدید اینک دانشگاه خلیج فارس ۵۸ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد دارد.

وی افزود: پیش از این نیز دفتر گسترش آموزش عالی با ایجاد ۲ رشته  زبان و ادبیات فارسی و زیست شناسی سلولی و ملکولی در مقطع کارشناسی دانشگاه خلیج فارس موافقت کرده بود که در این ۲ رشته نیز از مهرماه پذیرش دانشجو صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر