پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۷۹۳
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: جوانان استان بوشهر در ۵۰ رشته متناسب با نیازهای کار در پارس جنوبی آموزش می‌بینند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی نشست شورای اداری بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه مهارت‌افزایی جوانان استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های مهمی در این زمینه اجرا می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد جدید با منطقه ویژه پارس جنوبی برای آموزش مهارت‌های مورد نیاز در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: این آموزش‌ها در بیش از ۵۰ حرفه مهارتی متناسب با نیازهای اشتغال در این منطقه ارائه می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ مرکز ثابت و شش مرکز سیار آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان‌های استان بوشهر فعال هستند.

وی از گسترش آموزش‌های مهارتی در روستاهای استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با توسعه این آموزش‌ها زمینه مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیروی‌های بومی برای بهره‌مندی از بازار اشتغال استان فراهم می‌شود.

دراهکی تخصص‌گرایی را یک اولویت دانست و تصریح کرد: استان بوشهر در حوزه دریا، صنایع گاز، نفت، پتروشیمی، صنایع دریایی و.... ظرفیت بالایی دارد که جوانان باید برای اشتغال در این حوزه‌ها ماهر شوند.

وی از تدوین هشت هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای برای توانمندسازی جوانان این استان در همه رشته‌ها به خصوص حوزه نفت و گاز و حرفه‌های جنبی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر