پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: خبرگزاری «روسیا سگودنیا» از انتخاب نیروگاه هسته ای بوشهر توسط یک نشریه آمریکایی به عنوان طرح سال 2014 خبر داد.روسیا سگودنیا روز پنجشنبه اعلام کرد: نشریه آمریکایی Power Engineering از نشریات معتبر آمریکایی نیروگاه هسته ای بوشهر و نیروگاه کودانکولام هند را که توسط کارشناسان روس ساخته شده است، در بخش انرژی اتمی طرح سال شناخت.به گزارش فکرشهر، در گزارش نشریه آمریکایی در مورد نیروگاه های بوشهر و کودانکولام گفته شده است: در این نیروگاه های هسته ای پیشرفته ترین و جدیدترین فناوری ها بکار گرفته شده که امکان تولید پاک ترین و موثرترین منابع انرژی را فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۶۸۱
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: خبرگزاری «روسیا سگودنیا» از انتخاب نیروگاه هسته ای بوشهر توسط یک نشریه آمریکایی به عنوان طرح سال 2014 خبر داد.

روسیا سگودنیا روز پنجشنبه اعلام کرد: نشریه آمریکایی Power Engineering از نشریات معتبر آمریکایی نیروگاه هسته ای بوشهر و نیروگاه کودانکولام هند را که توسط کارشناسان روس ساخته شده است، در بخش انرژی اتمی طرح سال شناخت.

به گزارش فکرشهر، در گزارش نشریه آمریکایی در مورد نیروگاه های بوشهر و کودانکولام گفته شده است: در این نیروگاه های هسته ای پیشرفته ترین و جدیدترین فناوری ها بکار گرفته شده که امکان تولید پاک ترین و موثرترین منابع انرژی را فراهم کرده است.

به گزارش روسیا سگودنیا، این دو نیروگاه از میان چندین نیروگاه هسته ای جهان و با توجه به شاخص هایی همچون قدرت راکتور هسته ای و بازدهی انرژی تاسیسات نیروگاهی انتخاب شده است.

رسانه روسی خاطرنشان کرد: نیروگاه هسته ای بوشهر در جهان بی نظیر است و احداث آن در سال 1974 آغاز شد و دولت آلمان در سال 1980 ساخت آن را متوقف کرد و شرکت روسی ' اتم استروی اکسپورت' پیمانکار اصلی نیروگاه بوشهر بر اساس موافقت نامه دولتی ایران و روسیه آن را تکمیل به بهره برداری رساند.

نیروگاه بوشهر دارای راکتور هسته ای یکهزار مگاواتی است و از حدود یک سال پیش شروع به تولید برق کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر