چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به تعطیلات نوروز و حجم مسافران ورودی به استان بهسازی و بازسازی منظر و سیمای شهرها و روستاهای استان که جاذبه گردشگری دارند تا قبل از این ایام ضروری است.به گزارش فکرشهر، محمد حسن باستی روز یکشنبه در دومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان ویژه نوروز 94 افزود: سیمای ورودی شهرها و روستاهای استان نامناسب است به همین دلیل بهسازی و بازسازی این مناطق باید در راس کارهای اجرایی ستادهای شهرستانی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۸۷۷
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵

فکرشهر:سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به تعطیلات نوروز و حجم مسافران ورودی به استان بهسازی و بازسازی منظر و سیمای شهرها و روستاهای استان که جاذبه گردشگری دارند تا قبل از این ایام ضروری است.

به گزارش فکرشهر، محمد حسن باستی روز یکشنبه در دومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان ویژه نوروز 94 افزود: سیمای ورودی شهرها و روستاهای استان نامناسب است به همین دلیل بهسازی و بازسازی این مناطق باید در راس کارهای اجرایی ستادهای شهرستانی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برخی از شهرهای ساحلی استان بوشهر مانند گناوه، دیلم و عسلویه بیشتر مورد توجه گردشگران و میهمانان نوروزی است که متاسفانه همین شهرها وضعیت مناسبی ندارند.

باستی با تاکید بر نظافت خیابانها و معابر شهرها و روستاها، گفت: هرچند در پایان سال اعتبارات چندانی برای توزیع وجود ندارد ولی برای بهسازی و پاکسازی شهرها و رفع مشکلات و تامین نیازهای بخش اسکان مسافران نوروزی اعتباری پیش بینی شده که به زودی توزیع می شود.

وی در خصوص کمپینگ ها نیز افزود: با توجه به اینکه بیشتر مسوولیت کمپینگ ها برعهده شهرداری ها است بسیج همه امکانات برای تامین نیازهای مسافران در این بخش ضروری است.

باستی اضافه کرد: همچنین برای حفظ سلامت و ایمنی مسافران تدابیر امنیتی برای نقاط حادثه خیز استان اندیشیده شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر تاکید کرد: تامین امنیت کمپینگ ها برعهده نیروی انتظامی است و شرکتهای پخش فرآورده های نفتی نیز با تجهیز جایگاههای سوخت و تعمیر پمپها زمینه سوخت رسانی را برای مسافران فراهم کنند.

وی در خصوص آب نیز گفت: با توجه به شرایط بحرانی استان بوشهر در بخش آب هم اکنون از همه توان و ظرفیت های اعتباری استان برای رفع مشکل آب استفاده شده است.

باستی اضافه کرد: بحران آب در استان بوشهر جدی است به همین دلیل بسیاری از اعتبارات عمرانی دیگر بخشها حذف و در بخش آب هزینه شده تا بتوانیم شرایط را در تابستان قابل تحمل کنیم به همین دلیل در ایام نوروز نظارت لازم نسبت به مصرف آب صورت گیرد.

وی یادآور شد: بهسازی و مرمت مراکز خدمات بین راهی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در استان ضروری است.

باستی در خصوص سرویس های بهداشتی بین راهی نیز گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان موظف به تحویل گیری همه سرویس های بهداشتی بین راهی است و هرکدام از اینها که نیاز به آماده سازی دارند باید اماده شوند.

وی همچنین در خصوص حفاریها نیز تصریح کرد: تمام حفاری ها از نیمه اسفند تا بعد از تعطیلات تعطیل می شوند و عملیات اجرایی هیچ پروژه عمرانی نیز در این فاصله زمانی انجام نمی شود.

باستی بر توسعه پوشش مخابراتی، ساماندهی توزیع کمپینگ ها، توزیع مرتب کتابچه های گردشگری، هماهنگی در اعلام آمار و نظارت برمنازل خصوصی که اجاره داده می شود، تاکید کرد.

وی بیان کرد: استان بوشهر به دلیل جذابیت های ساحلی هر سال با حجم زیادی از مسافران نوروزی رو به رو است.

باستی ادامه داد: قابلیت های استان بوشهر در این بخش فرصتی برای معرفی شهرهای استان است که باید از آن به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فرصتهای گردشگری استان بوشهر منحصر به فرد است تاکید کرد: معرفی ظرفیت های خدماتی و سرمایه گذاری در این استان باید به نحو مطلوبی انجام شود. 

سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر گفت: برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان بوشهر که تاکنون به خوبی معرفی نشده باید از همه ابزارها استفاده کرد.

وی با اشاره به ایام فاطمیه نیز گفت: در کنار احترام به عید ملی و باستانی نوروز باید باورهای مذهبی مردم نیز مورد احترام باشد.

باستی اظهار کرد: در همین راستا از موسیقی سنتی استان تنها در روزهایی که به عنوان ایام فاطمیه نیست استفاده شود و حرمت این روزها کاملا نگه داشته شود.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر