پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۷۸۷
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷

فکرشهر: فرماندارگناوه گفت: از مزایای ماده ۳۲ قانون احکام دائمی کشور برای کمک به کسانی که در حوزه‌های مختلف نظیر صنعت و اقتصاد در این شهرستان فعالیت دارند و با مشکلاتی مواجه شده اند، استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان باحضور معاون امور اقتصادی استاندار و مدیران کل استان بوشهر افزود: در ماده ۳۲ قانون احکام دائمی کشور جزو یک، دو و سه بند "پ" یکسری معافیت و امتیازهایی برای آن دسته از شهرستان‌هایی که بلحاظ اشتغال از جمله گناوه وضعیت مناسبی ندارند در نظر گرفته شده است که انتظار داریم با هدایت و راهبردی معاون اقتصادی استاندار بوشهر به استناد این ماده به این شهرستان کمک شود.

وی اظهارکرد:  سهم اشتغال شهرستان درحوزه صنعت ۲۰ درصد، کشاورزی ۱۰ درصد و خدمات بالای ۶۰ درصد است که نشان می‌دهد سهم اشتغال در حوزه صنعتی و کشاورزی جایگاه چندانی ندارد.

مهرجو ادامه داد: در حوزه‌های دیگر این شهرستان  مزیت و ظرفیت‌هایی وجود دارد و از این طریق سهم اشتغال را می‌توان دربخش های صنعت و کشاورزی احیا کرد و افزایش داد. 

فرماندارگناوه گفت: باتوجه به اینکه عمده  اراضی کشاورزی این شهرستان کم بازده است و منابع آبی محدود دارد، بنابراین بردن این اراضی در حوزه های تغیبر کاربری مثل بوم‌گردی، خدماتی و کنارجاده‌ای می‌تواند سهم موثر و خوبی در حوزه اشتغال شهرستان داشته باشد.

وی افزود: فعالیت‌های کنار جاده‌ای نظیر تعمیرات و تعمیرگاه‌ها فرصت خوبی برای اشتغال زایی است اما به علت اینکه ممنوعیت‌هایی برای متقاضیان درپی دارد،  قادر به انجام کار نیستند.

مهرجو بیان کرد: با کمک دستگاه‌های اجرایی می‌توان با تسهیل‌گری در قوانین، زمینه‌ای ایجاد کرد تا یکسری مشاغل خدماتی در اطراف جاده‌های این شهرستان باتوجه به قرار گرفتن در کلیدر ساحلی هرمزگان،  خوزستان و بوشهر  فراهم شود.

فرماندار گناوه گفت: زمینه و بستر لازم برای تولیدکنندگان در روستاها با استفاده از مشاغل روستایی فراهم شود.

در این جلسه مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در شهرک صنعتی بندرریگ بررسی و تصمیات لازم برای حل آنها اتخاذ شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر