پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۵۲۱
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: امام جمعه خورموج با تاکید بر لزوم لزوم حمایت از توسعه گلخانه‌ها در شهرستان دشتی گفت: مشکلات کشاورزان دشتی رفع شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست عصر دوشنبه در بازدید از گلخانه‌های کشاورزی کاکی اظهار داشت: مسئولان باید توجه ویژه‌ای به مسائل و مشکلات کشاورزان داشته باشند و برای رفع آن تلاش کنند.

وی خواستار توجه جدی مسئولان به رفع موانع تولید و حمایت از کشاورزان شد و اضافه کرد: اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کاکی باید به صورت ویژه دنبال و حمایت شود.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: افزایش تقاضای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای موجب ایجاد اشتغال جوانان و صرفه جویی در مصرف آب و جهش تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

وی افزود: از گلایه‌های کشاورزان می‌توان به تکرار دفعات متضرر شدن به دلیل هزینه بر بودن مرحله کاشت و داشت محصول و همچنین هزینه بالای تعرفه برق مصرفی گلخانه‌ها و عدم پشتیبانی دولت در مرحله برداشت اشاره کرد.

زاهددوست بیان کرد: برای حمایت از تولید و توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در آغازین روزهای سال جدید در این زمینه، باید نسبت به تجدید نظر در تعرفه برق مصرفی گلخانه‌ها، برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

وی خواستار توجه و تلاش مسئولان برای صادرات و همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی بویژه گوجه فرنگی شد و بر لزوم افزایش تقاضای سطح زیر کشت گلخانه‌ای توسط کشاورزان دشتی تاکید کرد.

۹۰ درصد گلخانه‌های کشاورزی استان در بخش کاکی قرار دارد که سبب شده است بیشترین سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان و جنوب کشور را به خود اختصاص دهد.

این بخش یکی از قطب‌های فعال کشاورزی استان بوشهر است که سالانه با ایجاد اشتغال بیش از هشت هزار نفر در زمینه تولید نشاء، صیفی جات، گوجه فرنگی، خیارسبز و خربزه و توت فرنگی، فلفل و… فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر