پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۴۰۴۷
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نخستین جشنواره رسم جوانمردی با معرفی ۴۸ ورزشکار، داور، شهید ورزشکار، مربی و پیشکسوت برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: نخستین جشنواره رسم جوانمردی با هدف تقدیر از بهترین‌های جامعه ورزش در منش و اخلاق با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شد.
 
احمد بهروزیان فرد با بیان اینکه فرهنگ سازی در ورزش یکی از اولویت‌های مهم در اداره کل ورزش و جوانان است، افزود: در همین راستا سال گذشته چندین یادواره وکنگره شهدا در استان برگزار شد و  امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، چنین یادواره‌هایی ادامه خواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه روحیه و منش پهلوانی در همه ورزشکاران وجود دارد، گفت: برای جشنواره رسم جوانمردی مجبور به انتخاب کسانی بودیم که علاوه بر این ویژگی، در کار‌های خیرمشارکت و یا از رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی امتناع کرده بودند.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به افزایش امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در استان، افزود:در سال‌های گذشته امکان برگزاری مسابقات با یک تیم ۵۰ نفره وجود نداشت، چون زیرساخت‌های ورزشی و خوابگاه کم بود، اما اکنون این امکانات در حدی است که می‌توانیم از تیم‌های ۱۰۰ نفره میزبانی کنیم.
 
وی سرانه ورزشی استان را یک متر و ۱۶ صدم مترمربع عنوان کرد، در صورتی که این سرانه تا چند سال پیش ۶۴ صدم درصد بود.
 
بهروزیان فرد در مورد مشکلات تیم فوتبال شاهین هم گفت: تیم شاهین در سال‌های گذشته به شهرداری و شورا‌ی اسلامی شهر سپره شده بود و همه تصمیمات از سوی باشگاه گرفته می‌شد.
 
وی اظهار کرد: تیم داری با اداره ورزش و جوانان نیست و به همین دلیل دخالتی در امور باشگاه‌ها و مبلغ قرارداد‌ها نداریم.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان از مسئولان و نمایندگان استانی درخواست کرد از ظرفیت‌ها و کمک‌های صنایع نفت و گاز برای توسعه ورزش استان استفاده کنند.
 
در نخستین جشنواره رسم جوانمردی دو شهید شاخص شهید غلامعلی رحیمی به عنوان شهید جامعه ورزش استان و شهید علیرضا شمسی پور به عنوان شهید شاخص جامعه ورزشی کشور معرفی و از ۴۸ قهرمان، خانواده شهید ورزشکار، مربی و پیشکسوت قدردانی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر