پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۵۰۲۱
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی گفت: با تشکیل کمیته مدیریت بحران و بسیج امکانات، ورود نفت به دریا در حوزه شهرستان گناوه کمتر از ۲۴ ساعت مهار و محل نشتی شناسایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس غریبی روز دوشنبه در نشست با فرماندار گناوه اظهار کرد: امکانات و تجهیزات دریایی در منطقه مستقر شدند و شناورهای اداره بندر و دریانوردی در حال جمع آوری لکه های نفتی از سطح دریا هستند.

فرماندار گناوه گفت: باتوجه به اهمیت پیشگیری و جلوگیری از گسترش آلودگی‌های زیست محیطی در ساحل، باید در روند عملیات پاکسازی و جمع‌آوری لکه‌های نفتی تسریع شود.

مخمد تقی صفری بمحض دریافت گزارش لکه‌های نفت در ساحل گناوه، بلافاصله به شرکت بهره برداری نفت اطلاع رسانی شد که چندین گروه و تیم مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به گناوه اعزام شدند.

وی افزود: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه از مناطق مهم و راهبردی به خصوص در زمینه انتقال نفت و عبور لوله های نفتی است و به عنوان پشتیبان جزیره خارگ محسوب می‌شود،می‌طلبد شرکت‌های نفت برای رفع مشکلات و تامین زیرساخت‌های این منطقه تلاش مضاعفی داشته باشند و تمهیدات اساسی بیاندیشند.

فرماندار گناوه تصریح کرد: انتظار می‌رود شرکت نفت در افزایش امکانات و توسعه زیرساخت‌ها به این شهرستان نگاه ویژه‌ای داشته باشد و کمک کند.

بنا به گفته مسئولان، علت آلودگی نفتی در سواحل بندرگناوه، نشت نفت از خط انتقال بندرگناوه به جزیره خارگ اعلام شده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در کنار تاسیسات مهم نفتی و در مسیر خطوط اصلی لوله انتقال نفت به جزیره خارگ واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر