سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ مدیرعامل شرکت پایانه‌ها نفتی ایران در جمع خبرنگاران در بوشهر:
فکرشهر: ما مشکلاتی در زیرساخت‌های ورزشی داریم/ آوردن صنعت بدون آوردن امکانات برای حوزه پیرامونی روش ما نیست/ اعتقاد داریم باید امکانات ورزشی، رفاهی و خدماتی انجام شود / با انتقال میعانات گازی از عسلویه به خارگ توانستیم قدم موثری برداشته و تولید را ثابت نگه داریم / با وجود شرایط تحریمی توانستیم میزان صادرات نفت را افزایش دهیم...
کد خبر: ۲۰۰۳۶۴۵
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
فکرشهر

مدیرعامل شرکت پایانه‌ها نفتی ایران گفت: ایجاد تعامل شفاف با رسانه می‌تواند در پیشبرد امور موثر باشد و امیدوارم بتوانیم نظرات را به صنعت منتقل کنیم

به گزارش «فکرشهر»، «عباس غریبی» سه شنبه ـ ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ ـ در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهارداشت: وجود ۲۴ پتروشیمی، ۱۳ پالایشگاه گاز و تاسیسات زیاد نفتی باعث می‌شود نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم و نگاه و عنایت وزیر به بومی‌ها باعث شده توجه ویژه‌ای به استان بوشهر داشته باشیم.

خارگ و عسلویه، پایانه‌های اصلی صادرات نفت کشور

وی با بیان این که «ماموریت سازمانی ما به صورت تخصصی بر دریافت و صادرات نفت و مشتقات آن است»، افزود: ۹۵ درصد صادرات نفت خام کشور از خارگ انجام می‌شود و دومین پایانه بزرگ ما در عسلویه است و عملیات صادرات میعانات گازی را انجام می‌دهد؛ ضمن این که انتقال زمینی نیز از عسلویه داریم و روزانه انتقال ۴۲۰ هزار بشکه میعانات گازی از عسلویه انجام می‌شود.

غریبی بیان داشت: پایانه دیگر ما در ماهشهر است و آنجا عملیات دریایی برای صادرات پالایشگاه‌های نفتی است و دیگر پایانه ما در نکا است و پنجمین پایانه هم در مکران است که به زودی افتتاح می‌شود؛ همچنین در بندر جاسک پایانه که راه اندازی شود، ۵۰۰ کیلومتر به مشتری‌ها نزدیک‌تر می‌شویم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌ها نفتی ایران ادامه داد: داشتن ذخائر عظیم نفت و گاز و پتروشیمی از جمله موارد قدرت کشور است و پایانه‌های نفتی، متولی ورود نفت به بازار‌های جهانی است و ما نقش تاثیرگذاری در بازار جهانی داریم و وظیفه ما ورود با قدرت است با عملیات‌هایی که انجام می‌دهیم.

با وجود شرایط تحریمی توانستیم میزان صادرات نفت را افزایش دهیم 

وی گفت: با وجود شرایط تحریمی که کشور در سال‌های گذشته با آن روبرو بود، توانستیم میزان صادرات را با عملیات مختلف افزایش دهیم و همان کار‌هایی که در زمان جنگ تحمیلی انجام می‌دادیم جوانان ما امروز این عملیات را در اقصی نقاط خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌دهند و اجازه ندادیم یک روز هم متوقف شود.

عباس غریبی افزود: در دولت سیزدهم، صادرات از ۳۰۰ هزار بشکه با غیرت و مردانگی همکاران در پایانه‌های نفتی به میزان بسیار بالایی رسیده که نمی‌توان آن را عنوان کرد، فقط به این بسنده کنم که توانستیم بیشتر از انتظار را انجام دهیم.

با انتقال میعانات گازی از عسلویه به خارگ توانستیم قدم موثری برداشته و تولید را ثابت نگه داریم

غریبی ادامه داد: در شرایط بحرانی کشور نیز شرکت پایانه‌ها در موضوعات گازی و میعانات گازی تاثیرگذار است تا کشور دچار مشکلی نشود و با انتقال میعانات گازی از عسلویه به خارگ توانستیم قدم موثری برداشته و تولید را ثابت نگه داریم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌ها نفتی ایران گفت: در تولید بنزین کشور پایانه‌های نفتی بسیار تاثیرگذار است و با انتقال مواد و میعانات لازم به سایر نقاط توانستیم در تداوم تولید بنزین موثر باشیم.

وی افزود: در اتفاقی که شهریورماه در گناوه رخ داد توانستیم با تعمیر خط لوله و تلاش‌های شبانه روزی این آلودگی را کنترل کنیم که از افتخارات ماست.

آوردن صنعت بدون آوردن امکانات برای حوزه پیرامونی روش ما نیست/ اعتقاد داریم باید امکانات ورزشی، رفاهی و خدماتی انجام شود

غریبی گفت: توسعه متوازن در مناطق عملیاتی از تاکیدات مقام وزارت است و آوردن صنعت بدون آوردن امکانات برای حوزه پیرامونی روش ما نیست و در مسوولیت‌های اجتماعی اعتقاد داریم باید امکانات ورزشی، رفاهی و خدماتی انجام شود و کمک‌های نقدی موقتی مدنظر ما نیست و زیرساخت‌های اساسی و اصولی را می‌خواهیم انجام دهیم و از اهداف شرکت ملی نفت ایران است.

وی اضافه کرد: امنیت آفرینی تاسیسات نفتی آن گاه ایجاد می‌شود که نگاه پیرامونی نیز وجود داشته باشد.

ما مشکلاتی در زیرساخت‌های ورزشی داریم

مدیرعامل شرکت پایانه‌ها نفتی ایران بیان داشت: در بحث زیرساخت‌هایی که حتما انجام خواهد شد، مشارکت‌های عمومی و خصوصی مهم است که اتفاق خواهد افتاد؛ ما مشکلاتی در زیرساخت‌های ورزشی داریم و وزارت نفت در این موارد باید ورود کند و اماکن ورزشی را در شهر‌های مختلف استان گسترش خواهد داد.

مدیرانی بودند که حتی یک بار هم به بوشهر نیامده بودند

عباس غریبی افزود: برگزاری المپیاد ورزشی کارکنان بالای ۴۵ سال ایران را در بوشهر برگزار کردیم و تلاش داشتیم مدیران تصمیم گیر نفت را به استان بیاوریم تا با کمبود‌های استان آشنا شوند و مدیرانی بودند که حتی یک بار هم به بوشهر نیامده بودند و این حضور می‌تواند کمک کند تا به زیرساخت‌های مهم شهری پردازیم.

وی اضافه کرد: مشکلات و معضلات را به اطلاع مدیرانی که به استان آمده اند رسانده ام و امیدوارم بتوانیم در راستای مسوولیت‌های اجتماعی کمکی کنیم و تا جایی که قانون به من اجازه دهد و بتوانم این کار را انجام خواهم داد.

مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نفت در جزیره خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه‌ها نفتی ایران اظهارداشت: در یک سال اخیر، در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی در جزیره خارگ، رفع مشکل تردد اهالی جزیره با انعقاد قرارداد با دو شناور و ایجاد تردد پایدار انجام شد و تجهیز بیمارستان جزیره با دستگاه‌های به روز، انتقال رایگان کالا و مایحتاج اهالی، انعقاد قرارداد با فنی و حرفه‌ای و برگزاری دوره برگزاری کلاس‌های کنکور برای فرزندان پرسنل و اهالی، اختصاص آب و برق به اهالی جزیره خارگ و در سایر نقاط نیز اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای آبفا استان از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

غریبی گفت: بین ما و منطقه ویژه اقتصادی پارس تقسیم وظایفی صورت گرفته؛ در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی و در حوزه بهداشت و درمان کار‌های خوبی در جزیره خارگ در حال انجام است و دستگاه‌های جدیدی خریداری شده و یا در حال انجام است، همچنین کادر درمان را تقویت کرده ایم تا خدمت رسانی بهتری به مردم جزیره خارگ ارائه شود.

وی اضافه کرد: در یک سال اخیر، حدود ۴ میلیون دلار توانستیم تامین اعتبار کرده و قرارداد‌های خوبی برای خرید شناور‌های مختلف برای انجام امور متفاوت ببندیم.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر