جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم دمای ۴۵ درجه در پاییز این استان، در ۲۴ ساعت گذشته شهر‌های برازجان و کنگان دمای ۴۵ درجه سانتیگراد را تجربه کردند...
کد خبر: ۲۰۰۰۰۴۸
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم دمای ۴۵ درجه در پاییز این استان، در ۲۴ ساعت گذشته شهر‌های برازجان و کنگان دمای ۴۵ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده دیر دمای ۴۲ و شهر‌های اهرم، خورموج و دیلم دمای ۴۱ و عسلویه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه کرد.

وی بیان کرد: دما در سایر شهر‌های استان بوشهر نیز زیر ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در برخی از ساعت‌ها با وزش باد‌های شمال غربی، دریا تا حدودی متلاطم است.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.

وی افزود: در مدت یاد شده جهت وزش باد در استان بوشهر به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتردرساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل استان در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر. پیش بینی می‎شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۰۲:۱۲ و جزر دریا ساعت ۱۱:۱۲ خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین از ظهر فردا تا صبح روز سه شنبه نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار دریایی سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‎شود.

مساعدی یادآور شد: در مدت یاد شده سرعت وزش باد‌های شمال غربی متوسط تا شدید گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده که منطقه اثر آن فراساحل شمالی و سواحل و فراساحل مرکزی و جنوب استان بوشهر خواهد بود.

وی گفت: با این وضعیت همچنین نسبت به افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، اختلال موقت در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‎شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر