پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۱۱۶
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: امام جمعه برازجان با اشاره به روز جهانی ریشه کنی فقر گفت: فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر، اثر می‌گذارد. اقتصاد، یک نقطه کلیدی تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی، نقطه قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح افزود: در جمهوری اسلامی، دل‌های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به‌شدت بیمناک باشد. کسب ثروت جرم نیست، اما تبعیض در توزیع منابع به شدت ممنوع است. همچنین غفلت از قشر‌های نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست.

امام جمعه برازجان با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: نسل صالح و سالم (انسان تراز)، یکی از اصلی‌ترین دستاورد‌های ارزنده جامعه ایمانی است که به طور مشخص با ۲ رکن تربیت یعنی «خانواده» و «نظام آموزشی» کارآمد، محقق می‌شود.

وی افزود: دو رکنِ «خانه» و «مدرسه» اگر به طور شایسته، متعهدانه و هماهنگ در عرصه تربیت فرزندان تلاش نماید، قطعاً امر مهم تأمین نسلی را که تضمین‌کننده بقا مادی و معنوی جامعه ایرانی اسلامی است، محقق می‌کنند.

مصلح با اشاره به طوفان الأقصی و شکست غیرقابل ترمیم صهیونیست‌ها بیان کرد: گروه‌های دیگر مقاومت و منطقه در جهان، معجزه گفتمان مقاومت و هزینه برای عزت را در برابر عجز گفتمان سازش و هزینه برای ذلت، با لعیان مشاهده کردند و جرأت و جسارت اقدام‌های بزرگ و کار‌های به ظاهر ناشدنی را پیدا کردند و از این پس برکات این نبرد بزرگ را در همه جای جهان خواهیم دید.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان دشتستان تصریح کرد: علی رغم ظرفیت بزرگ شهرستان در زمینه گردشگری اعم از نخلستان‌های سرسبز و زیبا، طبیعت زیبا و اماکن گردشگری، آثار تاریخی کهن، پیشینه مقاومت مردان و زنان در مقابل استبداد و استعمار متأسفانه این همه جاذبه‌های توریستی و گردشگری آن ناشناخته مانده است.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: این ظرفیت‌ها از این همه مسافر و مهمانی که در طول سال وارد استان می‌شوند کمترین سهم و بهره را دارند لذا مسئولین مربوطه باید برای معرفی افتخارات و ارزش‌های این شهرستان بیشتر تلاش کنند و غبار مهجوریت را از چهره شهرستان برطرف کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر