جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۲۳۹
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از محل سفر دوم رئیس جمهور (اسفند ماه پارسال) به این استان پنج هزارو ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آب و فاضلاب این استان اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، ابوالحسن عالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طرح احداث مخزن، خط انتقال آب و تکمیل بند ذخیره‌ای ارغون به شهر کلمه یکهزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که از این میزان ۹۰۰ میلیارد ریال از محل آبرسانی اضطراری وزارت نیرو و مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال توسط استان در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تامین می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین ۸۰۰ میلیارد ریال نیز به تکمیل مجتمع آبرسانی روستایی نوار ساحلی در شهرستان‎‌های دشتی و تنگستان اختصاص یافته است.

عالی ادامه داد: از این میزان ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح مجتمع‌های روستایی وزارت نیرو و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع استانی تامین می‌‎شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: به طرح احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ و خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بوشهر نیز یکهزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که این اعتبار مدت ۲ سال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می‌شود.

عالی ادامه داد: برای احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر دیلم نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتیار اختصاص یافته که از این میزان ۲۵۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و مابقی آن توسط وزارت نیرو تامین می‌شود.

وی افزود: اختصاص مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مخازن ذخیره خطوط انتقال آب شهرستان‌های دیلم، دشتستان، دیر، کنگان و عسلویه و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل خطوط انتقال و آبرسانی شهر بوشهر از دیگر دستاورد‌های سفر دوم رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان بوشهر است.

عالی ادامه داد: اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی چشمه و احداث مخزن آب شرب روستای بن بید و یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای خط انتقال، شبکه توزیع و مخزن تامین آب شرب روستا‌های محروم و عشایر مجتمع طسوج از جمله اعتباراتی است که از محل سفر دوم رئیس جمهور به طرح‌های آبرسانی این مناطق اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: امید است با اجرا طرح‌های اعتبار گرفته از سفر رئیس جمهور شاهد تحولی شگرف در حوزه آب و فاضلاب استان بوشهر باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر