يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۴۳۸
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

فکرشهر: نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن گفت: در گشت سه روزه با حضور اعضای کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک و نماینده وزارت راه و شهرسازی ۳۶ بنگاه متخلف در بوشهر و گناوه مهروموم شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علیرضا مهلی سفر به بوشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: بازرسی میدانی از مشاوران املاک در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و در همین راستا ۸۰ هزار بازرسی از سطح بنگاه‌های سراسر کشور انجام شده که پنج هزار و ۶۰۰ بنگاه املاک متخلف شناسایی و مهرموم شد.

وی افزود: همچنین در گشت سه روزه‌ای که در شهر بوشهر و شهرستان گناوه به صورت میدانی با حضور تمام اعضای کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک و نماینده وزارت راه و شهرسازی انجام شد از ۷۶ بنگاه در سطح استان بازرسی شد که ۳۶ بنگاه متخلف و گران فروش و فاقد جواز کسب مهروموم شدند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن یادآور شد: در راستای تنظیم بازار مسکن، عملیات میدانی ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و وام‌های ودیعه مسکن از ۱۵ اردیبهشت امسال در سراسر کشورآغاز شده است.

وی عنوان کرد: کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک کشور با دستور بازرسی و ساماندهی مشاوران املاک، نقش موثری در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها داشته است.

مهلی تاکید کرد: مردم باید به بنگاه‌هایی مراجعه کنند که پروانه کسب داشته باشند و داشتن پروانه جزء حقوق شهروندی است.

وی اضافه کرد: در سامانه ملی املاک و اسکان، گرفتن کد رهگیری برای مستأجران در اجاره بها رایگان شده و در سراسر کشور مورد استقبال مردم قرار گرفته است و اگر مردم املاک خود را در سامانه ثبت نکنند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهند شد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن با اشاره به تخلفات بنگاه‌های املاک، افزود: بیشترین تخلفات در این صنف نداشتن پروانه کسب، درج نکردن نرخ نامه، گران فروشی در اخذ کمیسیون، استفاده از اجاره نامه‌های دستی و نگرفتن کد رهگیری است.

وی با اشاره به روند کاهش قیمت مسکن، گفت: کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک باعث کاهش قیمت مسکن در سراسر کشور شده است.

مهلی اظهار کرد: تا حصول آرامش در بازار مسکن و ساماندهی مشاوران املاک، گشت‌های مشترک تعزیراتی و اماکنی با محوریت وزارت راه و شهرسازی ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر